Consciousness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F20%3A10422554" target="_blank" >RIV/00216208:11210/20:10422554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780198809791.001.0001/oxfordhb-9780198809791-e-23" target="_blank" >https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780198809791.001.0001/oxfordhb-9780198809791-e-23</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1093/oxfordhb/9780198809791.013.23" target="_blank" >10.1093/oxfordhb/9780198809791.013.23</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consciousness
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter revisits three common ideas about how our consciousness works when we read fiction. First, the chapter contests the notion that the reading consciousness is a container of sorts, containing a circumscribed amount of textual stimulus. Second, an argument is presented against the view that readers abstract their personal concerns away in reading, and that they do so with benefit. Third, the chapter shows how the reading consciousness encompasses rather than excludes the physical situation and environment of reading. For each idea revisited, the chapter discusses practical implications for how reading could be taught, assessed, and staged in educational settings.
Název v anglickém jazyce
Consciousness
Popis výsledku anglicky
This chapter revisits three common ideas about how our consciousness works when we read fiction. First, the chapter contests the notion that the reading consciousness is a container of sorts, containing a circumscribed amount of textual stimulus. Second, an argument is presented against the view that readers abstract their personal concerns away in reading, and that they do so with benefit. Third, the chapter shows how the reading consciousness encompasses rather than excludes the physical situation and environment of reading. For each idea revisited, the chapter discusses practical implications for how reading could be taught, assessed, and staged in educational settings.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Further Reading
ISBN
978-0-19-880979-1
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
271-281
Počet stran knihy
402
Název nakladatele
Oxford University Press
Místo vydání
Oxford
Kód UT WoS kapitoly
—