Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between the Book, the Image, and the Performance. Pantomima by Vítězslav Nezval.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00522879" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00522879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Between the Book, the Image, and the Performance. Pantomima by Vítězslav Nezval.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The 1920s Czech avant-garde is associated with the Devětsil group and the quest for artistic ideas that resulted in the formulation of a next art school known as „poetism“. The upcoming generation refused to „do art“ for a narrow elite circle, instead of opening up a „new beauty“ for everybody, even those social strata that were missing out on art. The chapter discusses Vítězslav Nezval’s Pantomima (1924) as one of the prominent examples of intermedial and remediation practices of the pre-war avant-garde movements. For Nezval his project incorporated „a meeting of arts accomplishing a joint task,“ which would not have been possible if poetism had not drawn inspiration from the new media and art forms that they brought with them.

  • Název v anglickém jazyce

    Between the Book, the Image, and the Performance. Pantomima by Vítězslav Nezval.

  • Popis výsledku anglicky

    The 1920s Czech avant-garde is associated with the Devětsil group and the quest for artistic ideas that resulted in the formulation of a next art school known as „poetism“. The upcoming generation refused to „do art“ for a narrow elite circle, instead of opening up a „new beauty“ for everybody, even those social strata that were missing out on art. The chapter discusses Vítězslav Nezval’s Pantomima (1924) as one of the prominent examples of intermedial and remediation practices of the pre-war avant-garde movements. For Nezval his project incorporated „a meeting of arts accomplishing a joint task,“ which would not have been possible if poetism had not drawn inspiration from the new media and art forms that they brought with them.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Remediation: crossing discursive boundaries. Central European perspective

  • ISBN

    978-3-631-79504-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    216-226

  • Počet stran knihy

    368

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly