Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F20%3A00536799" target="_blank" >RIV/68378068:_____/20:00536799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma” se zabývá slovesnou tvorbou za protektorátu, jež navzdory tíživé společenské situaci procházela konjunkturou – vzniklo asi tři sta původních her, které pak byly i nastudovány. Rozhlasová dramaturgie se přitom zasazovala o to, aby hry nerezignovaly na námětovou objevnost a originální provedení. Účelem této autonomizace, jak podobný proces ve francouzské literatuře 19. století pojmenoval Pierre Bourdieu, bylo prosadit svébytnost daného rozhlasového oboru. Za okupace k tomu však dramaturgie připojila také “autonomizaci” ve smyslu politickém, neboť původní hry byly vesměs zamýšleny jako povzbuzení národní identity. Záměrem studie je tedy nejprve charakterizovat tuto oblast literární tvorby a poté poukázat na důvody historiografické marginalizace protektorátní rozhlasové dramatiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Protectorate Radio Play and Production - “White Place” and “Stigma”

  • Popis výsledku anglicky

    The study Protectorate Radio Play and Production - “White Place” and “Stigma” deals with verbal works during the Protectorate, which, despite the difficult social situation, went through a boom - about three hundred original plays were created, which were then staged. At the same time, the radio dramaturgy advocated that the plays would not resign to the thematic discovery and original performance. The purpose of this autonomization, as Pierre Bourdieu called a similar process in 19th-century French literature, was to enforce the originality of the radio field. During the occupation, however, the dramaturgy also added “autonomy” in the political sense, as the original plays were mostly intended as encouragement of national identity. The aim of the study is therefore first to characterize this area of literary production and then to point out the reasons for the historiographical marginalization of protectorate radio drama.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-21302S" target="_blank" >GA20-21302S: Původní česká protektorátní rozhlasová hra jako autonomizační projekt</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    7-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101692626