Drama pro mikrofon. Česká rozhlasová hra za protektorátu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F24%3A00604355" target="_blank" >RIV/68378068:_____/24:00604355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Drama pro mikrofon. Česká rozhlasová hra za protektorátu
Popis výsledku v původním jazyce
Za okupace v českém rozhlase vznikla dodnes patrně největší „laboratoř“ dramatické tvorby, v níž bylo napsáno a nastudováno asi tři sta původních českých her. Protektorátní rozhlasové dramaturgie podněcovaly autorskou tvorbu, jíž se snažily podporovat národní sebevědomí a rozvíjet rozhlasovou poetiku. Podobnou autonomizační situaci popisuje například Pierre Bourdieu. Monografie je tedy věnována autonomizačnímu procesu původní české protektorátní rozhlasové hry. První část práce tvoří teoretická studie o fenoménech rozhlasové hry a inscenace. Druhá část obsahuje analýzy dochovaných dramat, které jsou nahlíženy v širším kulturním kontextu, a poslední část knihy se soustředí na proces formování a existence rozhlasové hry v daném médiu.
Název v anglickém jazyce
A Play for Microphone. The Czech Radio Play during the Procectorate
Popis výsledku anglicky
During the occupation, in the Czech radio existed probably the largest „laboratory“ of dramatic creation to this day, where about three hundred original Czech plays were written and staged. The Protectorate radio dramaturgy encouraged the creation of original plays in an attempt to promote national self-esteem and develop radio poetics. Pierre Bourdieu, for example, describes a similar situation of autonomization. This monograph is devoted to the autonomization process of the original Czech Protectorate radio play. The first part of the work consists of a theoretical study of the phenomena of radio play and radio staging. The second part contains analyses of the surviving plays, which are seen in a broader cultural context, and the last part focuses on the process of the formation and existence of the radio play in the medium.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA20-21302S" target="_blank" >GA20-21302S: Původní česká protektorátní rozhlasová hra jako autonomizační projekt</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7658-104-3
Počet stran knihy
228
Název nakladatele
Ústav pro českou literaturu AV ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—