Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drama pro mikrofon. Česká rozhlasová hra za protektorátu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F24%3A00604355" target="_blank" >RIV/68378068:_____/24:00604355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Drama pro mikrofon. Česká rozhlasová hra za protektorátu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za okupace v českém rozhlase vznikla dodnes patrně největší „laboratoř“ dramatické tvorby, v níž bylo napsáno a nastudováno asi tři sta původních českých her. Protektorátní rozhlasové dramaturgie podněcovaly autorskou tvorbu, jíž se snažily podporovat národní sebevědomí a rozvíjet rozhlasovou poetiku. Podobnou autonomizační situaci popisuje například Pierre Bourdieu. Monografie je tedy věnována autonomizačnímu procesu původní české protektorátní rozhlasové hry. První část práce tvoří teoretická studie o fenoménech rozhlasové hry a inscenace. Druhá část obsahuje analýzy dochovaných dramat, které jsou nahlíženy v širším kulturním kontextu, a poslední část knihy se soustředí na proces formování a existence rozhlasové hry v daném médiu.

  • Název v anglickém jazyce

    A Play for Microphone. The Czech Radio Play during the Procectorate

  • Popis výsledku anglicky

    During the occupation, in the Czech radio existed probably the largest „laboratory“ of dramatic creation to this day, where about three hundred original Czech plays were written and staged. The Protectorate radio dramaturgy encouraged the creation of original plays in an attempt to promote national self-esteem and develop radio poetics. Pierre Bourdieu, for example, describes a similar situation of autonomization. This monograph is devoted to the autonomization process of the original Czech Protectorate radio play. The first part of the work consists of a theoretical study of the phenomena of radio play and radio staging. The second part contains analyses of the surviving plays, which are seen in a broader cultural context, and the last part focuses on the process of the formation and existence of the radio play in the medium.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-21302S" target="_blank" >GA20-21302S: Původní česká protektorátní rozhlasová hra jako autonomizační projekt</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7658-104-3

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Ústav pro českou literaturu AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy