The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F21%3A00548455" target="_blank" >RIV/68378068:_____/21:00548455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces the core questions as well as the findings of a research project, which ultimately resulted in a book entitled The Emerging Contours of the Medium: Literature and Mediality (in Czech, 2020). Our research posed the questions: How should the disciplines of literary and media studies be correlated? Why has the concept of medium suffered a marked absence and latency in literary criticism and related disciplines? How does the history of the concept’s slow emergence – and also its shifts and turns – influence the very nature of the questions that literary criticism and other humanities are currently inclined to ask? We select the frameworks of the debate from within three main research areas: 1. (pre)history of media thinking, 2. media philosophy and anthropology, and 3. current intersection points between literary and media theory.
Název v anglickém jazyce
The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry
Popis výsledku anglicky
This paper introduces the core questions as well as the findings of a research project, which ultimately resulted in a book entitled The Emerging Contours of the Medium: Literature and Mediality (in Czech, 2020). Our research posed the questions: How should the disciplines of literary and media studies be correlated? Why has the concept of medium suffered a marked absence and latency in literary criticism and related disciplines? How does the history of the concept’s slow emergence – and also its shifts and turns – influence the very nature of the questions that literary criticism and other humanities are currently inclined to ask? We select the frameworks of the debate from within three main research areas: 1. (pre)history of media thinking, 2. media philosophy and anthropology, and 3. current intersection points between literary and media theory.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kreativní strategie - Strategie kreativity. Změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu
ISBN
978-80-908049-2-0
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
92-105
Počet stran knihy
105
Název nakladatele
Vysoká škola kreativní komunikace
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—