Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F21%3A00548455" target="_blank" >RIV/68378068:_____/21:00548455 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the core questions as well as the findings of a research project, which ultimately resulted in a book entitled The Emerging Contours of the Medium: Literature and Mediality (in Czech, 2020). Our research posed the questions: How should the disciplines of literary and media studies be correlated? Why has the concept of medium suffered a marked absence and latency in literary criticism and related disciplines? How does the history of the concept’s slow emergence – and also its shifts and turns – influence the very nature of the questions that literary criticism and other humanities are currently inclined to ask? We select the frameworks of the debate from within three main research areas: 1. (pre)history of media thinking, 2. media philosophy and anthropology, and 3. current intersection points between literary and media theory.

  • Název v anglickém jazyce

    The emerging contours of the literary medium: Initial enquiry

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the core questions as well as the findings of a research project, which ultimately resulted in a book entitled The Emerging Contours of the Medium: Literature and Mediality (in Czech, 2020). Our research posed the questions: How should the disciplines of literary and media studies be correlated? Why has the concept of medium suffered a marked absence and latency in literary criticism and related disciplines? How does the history of the concept’s slow emergence – and also its shifts and turns – influence the very nature of the questions that literary criticism and other humanities are currently inclined to ask? We select the frameworks of the debate from within three main research areas: 1. (pre)history of media thinking, 2. media philosophy and anthropology, and 3. current intersection points between literary and media theory.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kreativní strategie - Strategie kreativity. Změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu

  • ISBN

    978-80-908049-2-0

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    92-105

  • Počet stran knihy

    105

  • Název nakladatele

    Vysoká škola kreativní komunikace

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly