Prostá píseň ? umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F09%3A00335013" target="_blank" >RIV/68378076:_____/09:00335013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostá píseň ? umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se podrobně zabývá sólovým vokálním partem Kabeláčovy kompozice na slova lidové poezie pro sólový alt, malý ženský sbor a instrumentální soubor. Analýza se zamýšlí nad skladatelovým specifickým výběrem textů z hlediska strukturního a obsahového. Následně si detailně všímá použitých hudebních forem jednotlivých ukolébavek, struktur rytmických a melodických sólové vokální linky. Autor studie krok za krokem odhaluje skrytý cyklický plán opusu, který zde otevírá určitý mnohasměrný prostor: Šest ukolébavek jako šest drobných lyrických momentů, jejich vnitřní vlnivý proud, uzavřenou obloukovou formu celku a taktéž jako otevřenou linii transversální, úniku, nekonečných vzdalování. Celý výklad je nesen neskrývaným zájmem o fenomenologické impulsy, zejména francouzské větve.
Název v anglickém jazyce
Simple Song ? Art of Compositon. Miloslav Kabeláč?s Six lullabies (1956)
Popis výsledku anglicky
The study focuses in particular on the solo vocal part of this Kabeláč's composition which is based on folk poetry and scored for alto solo, small female choir and instrumental ensemble. The author begins by explaining the two principal reasons behind the composer?s choice of text ? its meaning and its structure. The study offers detailed analysis of the musical form, the use of rhythmic structure and the melodic attributes of the vocal line. Step by step, the author reveals the cyclic plan of the six songs; the extension of the multi-directional composition into a unique space: the six autonomous lyric moments, the interior continuous ondulating, the arch-like span, and the open-ended cycle line of flight. The writer?s interest in French phenomenologyis present here.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F09%2F1836" target="_blank" >GA408/09/1836: Pozdní tvorba Miloslava Kabeláče v evropském kontextu</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební věda
ISSN
0018-7003
e-ISSN
—
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000273967000004
EID výsledku v databázi Scopus
—