Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prostá píseň ? umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F09%3A00335013" target="_blank" >RIV/68378076:_____/09:00335013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prostá píseň ? umění kompozice. Miloslava Kabeláče Šest ukolébavek (1956)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se podrobně zabývá sólovým vokálním partem Kabeláčovy kompozice na slova lidové poezie pro sólový alt, malý ženský sbor a instrumentální soubor. Analýza se zamýšlí nad skladatelovým specifickým výběrem textů z hlediska strukturního a obsahového. Následně si detailně všímá použitých hudebních forem jednotlivých ukolébavek, struktur rytmických a melodických sólové vokální linky. Autor studie krok za krokem odhaluje skrytý cyklický plán opusu, který zde otevírá určitý mnohasměrný prostor: Šest ukolébavek jako šest drobných lyrických momentů, jejich vnitřní vlnivý proud, uzavřenou obloukovou formu celku a taktéž jako otevřenou linii transversální, úniku, nekonečných vzdalování. Celý výklad je nesen neskrývaným zájmem o fenomenologické impulsy, zejména francouzské větve.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple Song ? Art of Compositon. Miloslav Kabeláč?s Six lullabies (1956)

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses in particular on the solo vocal part of this Kabeláč's composition which is based on folk poetry and scored for alto solo, small female choir and instrumental ensemble. The author begins by explaining the two principal reasons behind the composer?s choice of text ? its meaning and its structure. The study offers detailed analysis of the musical form, the use of rhythmic structure and the melodic attributes of the vocal line. Step by step, the author reveals the cyclic plan of the six songs; the extension of the multi-directional composition into a unique space: the six autonomous lyric moments, the interior continuous ondulating, the arch-like span, and the open-ended cycle line of flight. The writer?s interest in French phenomenologyis present here.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F09%2F1836" target="_blank" >GA408/09/1836: Pozdní tvorba Miloslava Kabeláče v evropském kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000273967000004

  • EID výsledku v databázi Scopus