"Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F14%3A00428847" target="_blank" >RIV/68378076:_____/14:00428847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/116/submission/original/116-225-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/116/submission/original/116-225-1-SM.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
"Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we build on the ongoing disciplinary debate in cultural anthropology concerning changing understanding of contemporary ethnographic practice and consider our pedagogical work with students as a form of what Kim Fortun recently defined as "ethnographic experiment" for the contemporary. We describe our methodology in which we are inspired especially by the tradition of educational anthropology and participatory action research to create spaces of collaborative encounters that we call urban laboratories. We give examples of our ethnographic and pedagogical work with students that generate new ways of framing representations of the city´s past contained through the process of neoliberal urban transformations.
Název v anglickém jazyce
"Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe
Popis výsledku anglicky
In this paper, we build on the ongoing disciplinary debate in cultural anthropology concerning changing understanding of contemporary ethnographic practice and consider our pedagogical work with students as a form of what Kim Fortun recently defined as "ethnographic experiment" for the contemporary. We describe our methodology in which we are inspired especially by the tradition of educational anthropology and participatory action research to create spaces of collaborative encounters that we call urban laboratories. We give examples of our ethnographic and pedagogical work with students that generate new ways of framing representations of the city´s past contained through the process of neoliberal urban transformations.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český lid, Etnologický časopis
ISSN
0009-0794
e-ISSN
—
Svazek periodika
101
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
19-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84897450171