Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F14%3A00428847" target="_blank" >RIV/68378076:_____/14:00428847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/116/submission/original/116-225-1-SM.pdf" target="_blank" >http://ceskylid.avcr.cz/media/articles/116/submission/original/116-225-1-SM.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we build on the ongoing disciplinary debate in cultural anthropology concerning changing understanding of contemporary ethnographic practice and consider our pedagogical work with students as a form of what Kim Fortun recently defined as "ethnographic experiment" for the contemporary. We describe our methodology in which we are inspired especially by the tradition of educational anthropology and participatory action research to create spaces of collaborative encounters that we call urban laboratories. We give examples of our ethnographic and pedagogical work with students that generate new ways of framing representations of the city´s past contained through the process of neoliberal urban transformations.

  • Název v anglickém jazyce

    "Staging encounters" through anthropological and pedagogical practices in urban central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we build on the ongoing disciplinary debate in cultural anthropology concerning changing understanding of contemporary ethnographic practice and consider our pedagogical work with students as a form of what Kim Fortun recently defined as "ethnographic experiment" for the contemporary. We describe our methodology in which we are inspired especially by the tradition of educational anthropology and participatory action research to create spaces of collaborative encounters that we call urban laboratories. We give examples of our ethnographic and pedagogical work with students that generate new ways of framing representations of the city´s past contained through the process of neoliberal urban transformations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český lid, Etnologický časopis

  • ISSN

    0009-0794

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    101

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    19-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84897450171