Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

151. Gellnerian Seminar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F15%3A00455895" target="_blank" >RIV/68378076:_____/15:00455895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    151. Gellnerian Seminar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cécile Guillaume-Pey,Houses for the Gods ?For Sale. The Journey of Sora paintings (India) Among the Sora tribe (Odisha-Andhra Pradesh) one finds mural paintings in front of which sacrifices are performed. These images are considered to be houses for deities whose presence is thus materialized in the domestic space. Their designing is part of a ritual which requires close collaboration between a painter and other religious specialists who, through songs, invite local deities to inhabit the pictures. Butthese ?altar-paintings may be disconnected from the converging agencies set in motion by the ritual. As cultural emblems displayed in regional museums or as articles for sale in ?tribal markets", or even as animated movies used as political instruments denouncing the abuses perpetrated against Adivasi/Tribal groups, Sora paintings inspire a large range of modern-day media. We will follow the journey of these images which traverse cultural, ethnic, and national boundaries.

  • Název v anglickém jazyce

    151. Gellnerian Seminar

  • Popis výsledku anglicky

    Cécile Guillaume-Pey,Houses for the Gods ?For Sale. The Journey of Sora paintings (India) Among the Sora tribe (Odisha-Andhra Pradesh) one finds mural paintings in front of which sacrifices are performed. These images are considered to be houses for deities whose presence is thus materialized in the domestic space. Their designing is part of a ritual which requires close collaboration between a painter and other religious specialists who, through songs, invite local deities to inhabit the pictures. Butthese ?altar-paintings may be disconnected from the converging agencies set in motion by the ritual. As cultural emblems displayed in regional museums or as articles for sale in ?tribal markets", or even as animated movies used as political instruments denouncing the abuses perpetrated against Adivasi/Tribal groups, Sora paintings inspire a large range of modern-day media. We will follow the journey of these images which traverse cultural, ethnic, and national boundaries.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    9

  • Počet zahraničních účastníků

    1

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    WRD - Celosvětová akce