Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Apoteóza Sokola, armády a nového člověka: rané recepce Janáčkovy Sinfonietty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F16%3A00467546" target="_blank" >RIV/68378076:_____/16:00467546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hudebniveda.cz/" target="_blank" >http://hudebniveda.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Apoteóza Sokola, armády a nového člověka: rané recepce Janáčkovy Sinfonietty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této studie je popsat proměny recepce Sinfonietty (1926) Leoše Janáčka během Janáčkova života (Praha 1926, Brno 1927, Brno 1927) a analyzovat faktory (diskurzivní i nediskurzivní, duchovní i hmotné), které tuto recepci utvářely. Specifika domácí recepce odhaluji na základě srovnání s dobovými zahraničními recepcemi této skladby. Sinfonietta byla v Československu „čtena“ především jako dílo nacionalisticko-republikánské, vojenské a sokolské. Dominantní způsob „čtení“ Sinfonietty byl určen událostí jejího prvního provedení během všesokolského sletu v roce 1926 a tato skladba byla od svého vzniku až do konce třicátých let pevně provázána s oficiální prvorepublikovou ideologií a jejími institucemi.

  • Název v anglickém jazyce

    The Apotheosis of Sokol, the Army, and the “New Mankind”: Early Receptions of Janáček’s Sinfonietta

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this study is to describe the transformations in the reception of Leoš Janáček’s Sinfonietta (1926) during the composer’s lifetime (premiered in 1926 in Prague, additional performances in 1927 and 1928 in Brno) and to analyze the factors (discursive and non-discursive, spiritual and material) that shaped its reception. The specific features of the composition’s domestic reception are revealed by a comparison with foreign period reviews of the work. The Sinfonietta was “read” in Czechoslovakia primarily as a work with a nationalist-republican, military, and Sokol-like spirit. The predominant way of “reading” the Sinfonietta was determined by the event of its first performance during the 8th All-Sokol Rally (“všesokolský slet”) in 1926. From the time when it was composed until the end of the 1930s, the Sinfonietta was firmly linked to the official ideology and institutions of the First Czechoslovak Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    53

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    257-287

  • Kód UT WoS článku

    000392566000009

  • EID výsledku v databázi Scopus