Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anémic Cinéma - vybrané osudy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F17%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00057266:_____/17:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Anémic Cinéma - vybrané osudy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1967 prohlásil Marcel Duchamp Anémic Cinéma (1926) za svůj jediný film. Jeho současníci, dílčí artefakty i dobové prameny však dokládají mnohem bohatší Duchampovy aktivity ve filmové oblasti ve 20. letech minulého století. Studie se zaměřuje na recepční a distribuční historii Anémic Cinéma a nabízí tak i vysvětlení pro autorovo pozdější odmítnutí těchto dřívějších aktivit. Text chronologicky sleduje ohlasy Anémic Cinéma včetně vnímání jeho neuatorizované verze a zkoumá tak mechanismy recepce, kanonizace a – z širšího hlediska – i psaní o filmu a dalších mediálně závislých formách výtvarného umění. Neautorizovaná verze Anémic Cinéma slouží jako nástroj pro rozlišení mezi primárními a sekundárními (zprostředkovanými) ohlasy. Závěrem text apeluje na „materiálnější“ čtení filmu obecně a synchronní vnímání jejich časových i performativních kvalit, realizujících se kdykoliv je film coby objekt uveden život.

  • Název v anglickém jazyce

    Anémic Cinéma: Assorted Histories

  • Popis výsledku anglicky

    In 1967, Marcel Duchamp declared Anémic Cinéma (1926) to be the only film he had ever made. Yet the accounts of his endeavours during the 1920s, as attested both by his diaries and by his contemporaries, and also rare fragmentary artefacts, point to a much broader field of Duchamp’s filmic work. By focusing on the reception and distribution history of Anémic Cinéma, the article offers an explanation for Duchamp’s later dismissal of any other cinematic activities beyond this film. In a chronological account the article traces the lineage of reading Anémic Cinéma and also looks at its unauthorized version to investigate the mechanisms of its reception, canon-formation, and, in the bigger picture, writing about film and other communications media. The unauthorized version serves as a tool to distinguish and understand first-hand and secondary accounts in the context of Anémic Cinéma’s circulation. Lastly, based on the above, the author illustrates the need for a more material reading of the film and for simultaneous acknowledgement of its temporal and performative qualities, which appear whenever the film as an object comes into full being. This combination should then help us not only to understand other accounts and statements, but also to form our own.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny

  • ISSN

    1802-8918

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    22

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    23-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus