Producing Homogeneity as a Historical Tradition. Neo-conservatism, Precarity and Citizenship Education in Poland
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F16%3A00469505" target="_blank" >RIV/68378076:_____/16:00469505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Producing Homogeneity as a Historical Tradition. Neo-conservatism, Precarity and Citizenship Education in Poland
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, I am interested in exploring citizenship regimes as they emerge from the interplay of neoliberal and neoconservative developments in contemporary Europe. I am particularly interested in the connections between different types of contemporary precarity and citizenship imaginaries as they transpire at the historical nexus of a transition between state socialism and neoliberalism. I will use Poland as an example of a post-transition neoliberal economy, where the new political leadership took up criticism of precarity, making it an important public idiom through which the interplay of predatory neoliberalism and national neo-conservatism can be viewed. I will address implications of these trends for education.
Název v anglickém jazyce
Producing Homogeneity as a Historical Tradition. Neo-conservatism, Precarity and Citizenship Education in Poland
Popis výsledku anglicky
In this paper, I am interested in exploring citizenship regimes as they emerge from the interplay of neoliberal and neoconservative developments in contemporary Europe. I am particularly interested in the connections between different types of contemporary precarity and citizenship imaginaries as they transpire at the historical nexus of a transition between state socialism and neoliberalism. I will use Poland as an example of a post-transition neoliberal economy, where the new political leadership took up criticism of precarity, making it an important public idiom through which the interplay of predatory neoliberalism and national neo-conservatism can be viewed. I will address implications of these trends for education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal for Critical Education Policy Studies
ISSN
2051-0969
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
43-55
Kód UT WoS článku
000404655100002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85007278366