Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F23%3A00580461" target="_blank" >RIV/68378076:_____/23:00580461 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
bulharština
Název v původním jazyce
Чешката телевизионна реклама и фолклорът – начини за употреба на народните традиции от масмедиите
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým současná reklama používá motivy a náměty z tradiční folklorní tvroby. Nástupem audiovizuální techniky se reklamě otevřely nové možnosti komplexního využití folklorních motivů. Reklama v televizi a na internetu proniká stále intenzivněji do sledovaných pořadů a snaží se zintenzivnit cílení na zákazníky. Ve hře je psychologické působení na spotřebitele a různé manipulativní techniky. Právě folklorní či pseudofolklorní motivy se v našem mozku často spojují se zážitky z dětství. Vesměs jde o snahu vyvolat výrazně pozitivní, nostalgické konotace se silným důrazem na emoce. Jako příklad pro analýzu byly vybrány dvě reklamní kampaně vycházející z lidové slovesnosti - firem Equabank a Seznam.cz.
Název v anglickém jazyce
Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the analysis of the ways in which contemporary advertising uses motifs and themes from traditional folklore. The arrival of audiovisual technology opened up new possibilities for the comprehensive use of folklore motifs in advertising. Advertising in television and on the Internet penetrates more intensively into the programs watched and tries to intensify the targeting of customers. Psychological influence on consumers and various manipulative techniques are at play. Folklore or pseudo-folklore motifs are often associated in our brains with childhood experiences. It is generally an attemp to evoke significantly positive, nostalgic connotation with a strong emphasis on emotions. As an example for the analysis, two advertising campaigns based on folk narratives were chosen - by the companies Equabank and Seznam.cz.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulgarski folklor
ISSN
0323-9861
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
3-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—