Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F23%3A00580461" target="_blank" >RIV/68378076:_____/23:00580461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    bulharština

  • Název v původním jazyce

    Чешката телевизионна реклама и фолклорът – начини за употреба на народните традиции от масмедиите

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým současná reklama používá motivy a náměty z tradiční folklorní tvroby. Nástupem audiovizuální techniky se reklamě otevřely nové možnosti komplexního využití folklorních motivů. Reklama v televizi a na internetu proniká stále intenzivněji do sledovaných pořadů a snaží se zintenzivnit cílení na zákazníky. Ve hře je psychologické působení na spotřebitele a různé manipulativní techniky. Právě folklorní či pseudofolklorní motivy se v našem mozku často spojují se zážitky z dětství. Vesměs jde o snahu vyvolat výrazně pozitivní, nostalgické konotace se silným důrazem na emoce. Jako příklad pro analýzu byly vybrány dvě reklamní kampaně vycházející z lidové slovesnosti - firem Equabank a Seznam.cz.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the analysis of the ways in which contemporary advertising uses motifs and themes from traditional folklore. The arrival of audiovisual technology opened up new possibilities for the comprehensive use of folklore motifs in advertising. Advertising in television and on the Internet penetrates more intensively into the programs watched and tries to intensify the targeting of customers. Psychological influence on consumers and various manipulative techniques are at play. Folklore or pseudo-folklore motifs are often associated in our brains with childhood experiences. It is generally an attemp to evoke significantly positive, nostalgic connotation with a strong emphasis on emotions. As an example for the analysis, two advertising campaigns based on folk narratives were chosen - by the companies Equabank and Seznam.cz.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulgarski folklor

  • ISSN

    0323-9861

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    3-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus