Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dialogičnost a kontaktovost jako nositelky „zábavnosti“ v populárně naučném diskurzu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F19%3A00523060" target="_blank" >RIV/68378092:_____/19:00523060 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dialogičnost a kontaktovost jako nositelky „zábavnosti“ v populárně naučném diskurzu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na popularizaci vědy (určenou dětem a mladým čtenářům ve věku 7 – 15 let) v časopisu Časostroj. Komunikace autorů populárně naučných textů v tomto měsíčníku a jeho redaktorek se čtenáři (i implikovanými) může být předmětem reflexe a) jazykovědné (zejména z pohledu stylistiky, teorie textu, analýzy diskurzu: lze tu sledovat míšení stylů, slohových postupů, žánrů), b) interdisciplinární (orientované na vztah historické „reality“ a fikce), c) didaktické (jak se autoři a redaktoři obracejí k mladým adresátům, jak spojují poučení se zábavou, jak udržují kontakt se čtenáři, vtahují je do historické situace a vedou s nimi neustálý, mnohodimenzionální dialog).

  • Název v anglickém jazyce

    Dialogue and contact as vehicles of “entertainment” in popular science discourse

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the popularization of science (for readers aged 7 – 15) in the magazine Časostroj (Time Machine). The communication between the authors and editors of popular science texts in this magazine and their prospective readers can be reflected from several perspectives: a) linguistic (above all stylistics, text theory and discourse analysis, where we can see the mixing of styles, textual approaches and genres), b) interdisciplinary (oriented toward the relationship between historical “reality” and fiction), and c) didactic (how the authors and editors address young readers, how they combine learning and entertainment, how they maintain contact with readers, pull them into a historical situation and engage them in a continuous, multi-dimensional dialogue).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Míšení žánrů, stylů a diskurzů v současné české veřejné komunikaci</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikácia v odborných reflexiách. Zborník príspevkov z 10. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii

  • ISBN

    978-80-557-1573-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    50-62

  • Název nakladatele

    Belianum

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku