Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F20%3A00539503" target="_blank" >RIV/68378092:_____/20:00539503 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf" target="_blank" >https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)
Popis výsledku v původním jazyce
V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.
Název v anglickém jazyce
Popularization of linguistics in media-texts (and its style)
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the popularization of linguistics through various media-texts and various genres. The popularizing style (as a hybrid style) has been investigated particularly in the oscillation between the academic style and the style of mass media texts (published in television, radio, newspapers and magazines, and in the electronic, Internet communication). The aim of the analysis is to indicate different features of the popularizing texts produced by professional linguists (on the one hand), and by journalists (on the other hand), who often consult the linguists and quote their opinions (sometimes not exactly).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Míšení žánrů, stylů a diskurzů v současné české veřejné komunikaci</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aktual'nyje problemy stilistiki
ISSN
2312-9751
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—