Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F20%3A00539503" target="_blank" >RIV/68378092:_____/20:00539503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf" target="_blank" >https://d86c7489-86c0-4d81-945c-14c75c2ffd78.filesusr.com/ugd/a086c1_a758c3a6fccd4ad3b8796686c7ee3ee5.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální popularizace lingvistiky (a její styl)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je představen popularizační (populárně naučný) styl jako substyl stylu odborného, který se ovšem vyznačuje hybridní povahou a četnými rysy se blíží stylu publicistickému. Zde prezentovaný výzkum byl zaměřen na popularizaci lingvistiky a její uskutečňování v různých typech mediálních textů (publikovaných v novinách, časopisech, na internetu aj.). Jedním z cílů bylo rozlišení těchto textů podle subjektů, kteří produkují popularizační texty: na jedné straně odborníci-lingvisté, na druhé straně publicisté, kteří ale často konzultují s lingvisty a citují jejich názory. Srovnání se nabízelo především v oblasti výběru témat a využívaných žánrů: u lingvistů hlavně koutky a sloupky, u žurnalistů i rozhovory, besedy, blogy, ankety aj.

  • Název v anglickém jazyce

    Popularization of linguistics in media-texts (and its style)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the popularization of linguistics through various media-texts and various genres. The popularizing style (as a hybrid style) has been investigated particularly in the oscillation between the academic style and the style of mass media texts (published in television, radio, newspapers and magazines, and in the electronic, Internet communication). The aim of the analysis is to indicate different features of the popularizing texts produced by professional linguists (on the one hand), and by journalists (on the other hand), who often consult the linguists and quote their opinions (sometimes not exactly).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Míšení žánrů, stylů a diskurzů v současné české veřejné komunikaci</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aktual'nyje problemy stilistiki

  • ISSN

    2312-9751

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    17-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus