Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přivítejte ve výuce mikroskopy se skenující sondou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378271%3A_____%2F16%3A00463503" target="_blank" >RIV/68378271:_____/16:00463503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přivítejte ve výuce mikroskopy se skenující sondou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mikroskopie skenující sondou (SPM) je jednou z nejdůležitějších mikroskopických technik používaných v současnosti k zobrazování a charakterizaci povrchů vzorků na úrovni nanometrů i menší, (někdy až s atomárním rozlišením). Při implementaci SPM do výuky přírodovědných předmětů na střední škole je možné využít různé výukové metody a prostředky. V tomto příspěvku jsou představeny zejména jednoduché modely a analogie, které mohou ilustrovat základní principy SPM.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduce scanning probe microscopy into education

  • Popis výsledku anglicky

    One of the most important techniques used for imaging and measuring surfaces at the nanoscale (sometimes even with atomic resolution) is the scanning probe microscopy (SPM). In order to introduce SPM into secondary science education, various teaching approaches might be followed. In this contribution, special attention is paid to simple models and analogies of SPM to illustrate the basic SPM principles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    110

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    153-159

  • Kód UT WoS článku

    000372100600010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84959575979