Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Highly-parallelized simulation of a pixelated LArTPC on a GPU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378271%3A_____%2F23%3A00574832" target="_blank" >RIV/68378271:_____/23:00574832 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21340/23:00368112 RIV/00216208:11320/23:10475821

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hdl.handle.net/11104/0347918" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11104/0347918</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1748-0221/18/04/P04034" target="_blank" >10.1088/1748-0221/18/04/P04034</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Highly-parallelized simulation of a pixelated LArTPC on a GPU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rapid development of general-purpose computing ongraphics processing units (GPGPU) is allowing the implementationof highly-parallelized Monte Carlo simulation chains for particlephysics experiments. This technique is particularly suitable forthe simulation of a pixelated charge readout for time projectionchambers, given the large number of channels that this technologyemploys. Here we present the first implementation of a fullmicrophysical simulator of a liquid argon time projectionchamber (LArTPC) equipped with light readout and pixelated chargereadout, developed for the DUNE Near Detector. The software isimplemented with an end-to-end set of GPU-optimizedalgorithms. The algorithms have been written in Python andtranslated into CUDA kernels using Numba, a just-in-time compilerfor a subset of Python and NumPy instructions.

  • Název v anglickém jazyce

    Highly-parallelized simulation of a pixelated LArTPC on a GPU

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid development of general-purpose computing ongraphics processing units (GPGPU) is allowing the implementationof highly-parallelized Monte Carlo simulation chains for particlephysics experiments. This technique is particularly suitable forthe simulation of a pixelated charge readout for time projectionchambers, given the large number of channels that this technologyemploys. Here we present the first implementation of a fullmicrophysical simulator of a liquid argon time projectionchamber (LArTPC) equipped with light readout and pixelated chargereadout, developed for the DUNE Near Detector. The software isimplemented with an end-to-end set of GPU-optimizedalgorithms. The algorithms have been written in Python andtranslated into CUDA kernels using Numba, a just-in-time compilerfor a subset of Python and NumPy instructions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10303 - Particles and field physics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LM2023061" target="_blank" >LM2023061: Výzkumná infrastruktura pro experimenty ve Fermilab</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Instrumentation

  • ISSN

    1748-0221

  • e-ISSN

    1748-0221

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    P04034

  • Kód UT WoS článku

    000986658100009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160013107