Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and theoretical analysis of stability autoparametric pendulum with viscous dampers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F10%3A00346352" target="_blank" >RIV/68378297:_____/10:00346352 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and theoretical analysis of stability autoparametric pendulum with viscous dampers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes an experimental and theoretical treatment of the auto-parametric pendulum damper modelled as a double-degree-of-freedom (DDOF) system. It is strongly non-linear, with the harmonic excitation being applied in the suspension point andinterpreted for instance as an excitation by wind. The stability of the motion in a vertical plane is analysed in the meaning of semi-trivial vibration. This effect of stability loss and possible stability regain is very important from practical point of view, because the motion of an damper beyond the stability limits may act negatively and thus endanger the structure itself.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and theoretical analysis of stability autoparametric pendulum with viscous dampers

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes an experimental and theoretical treatment of the auto-parametric pendulum damper modelled as a double-degree-of-freedom (DDOF) system. It is strongly non-linear, with the harmonic excitation being applied in the suspension point andinterpreted for instance as an excitation by wind. The stability of the motion in a vertical plane is analysed in the meaning of semi-trivial vibration. This effect of stability loss and possible stability regain is very important from practical point of view, because the motion of an damper beyond the stability limits may act negatively and thus endanger the structure itself.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. of the 10th International conference RASD 2010

  • ISBN

    9780854329106

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Southampton, Institute of sound and vibration research

  • Místo vydání

    Southampton

  • Místo konání akce

    Southampton

  • Datum konání akce

    12. 7. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku