Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Response types and general stability conditions of linear aero-elastic system with two degrees-of-freedom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F12%3A00382832" target="_blank" >RIV/68378297:_____/12:00382832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jweia.2012.08.002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jweia.2012.08.002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jweia.2012.08.002" target="_blank" >10.1016/j.jweia.2012.08.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Response types and general stability conditions of linear aero-elastic system with two degrees-of-freedom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The unified linear variant of the general mathematical description of stability conditions for a girder with a bluff cross-section under the influence of wind flow is presented. A double degree-of-freedom model for the heave and pitch self-excited motionis used. The properties of the response located at the stability limits and the tendencies of the response in their vicinity are analyzed by means of the Routh?Hurwitz theorem. The respective stability conditions are depicted in the frequency plane delimited by the frequencies of two principal aero-elastic modes. Conditions for flutter onset and divergence are identified as special cases of the general theory. The results can be used as an explanation of several experimentally observed effects. The application of this method to real bridges is presented and compared with existing results from other approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Response types and general stability conditions of linear aero-elastic system with two degrees-of-freedom

  • Popis výsledku anglicky

    The unified linear variant of the general mathematical description of stability conditions for a girder with a bluff cross-section under the influence of wind flow is presented. A double degree-of-freedom model for the heave and pitch self-excited motionis used. The properties of the response located at the stability limits and the tendencies of the response in their vicinity are analyzed by means of the Routh?Hurwitz theorem. The respective stability conditions are depicted in the frequency plane delimited by the frequencies of two principal aero-elastic modes. Conditions for flutter onset and divergence are identified as special cases of the general theory. The results can be used as an explanation of several experimentally observed effects. The application of this method to real bridges is presented and compared with existing results from other approaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics

  • ISSN

    0167-6105

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    111

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000312354600001

  • EID výsledku v databázi Scopus