Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Post-critical behavior of an auto-parametric aero-elastic system with two degrees of freedom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00537600" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00537600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.ijnonlinmec.2020.103441" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ijnonlinmec.2020.103441</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijnonlinmec.2020.103441" target="_blank" >10.1016/j.ijnonlinmec.2020.103441</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Post-critical behavior of an auto-parametric aero-elastic system with two degrees of freedom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A generalized two-degree-of-freedom non-linear mathematical system with non-linear gyroscopic and nonconservative terms was used to set up a model for heave and pitch self-excited motion. The stability conditions for a girder with a bluff cross-section in wind flow were identified and presented. The analysis, based on the Routh–Hurwitz conditions and a numerical evaluation of the model, comprises both the self-excited case and an assumption of a harmonic load. The boundaries between different response types that depend on the frequencies of two principal aero-elastic modes are shown. The properties of the response located at these limits and the tendencies of the response in their neighborhood are discussed. The results can be used to explain several experimentally observed effects.

  • Název v anglickém jazyce

    Post-critical behavior of an auto-parametric aero-elastic system with two degrees of freedom

  • Popis výsledku anglicky

    A generalized two-degree-of-freedom non-linear mathematical system with non-linear gyroscopic and nonconservative terms was used to set up a model for heave and pitch self-excited motion. The stability conditions for a girder with a bluff cross-section in wind flow were identified and presented. The analysis, based on the Routh–Hurwitz conditions and a numerical evaluation of the model, comprises both the self-excited case and an assumption of a harmonic load. The boundaries between different response types that depend on the frequencies of two principal aero-elastic modes are shown. The properties of the response located at these limits and the tendencies of the response in their neighborhood are discussed. The results can be used to explain several experimentally observed effects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-21817S" target="_blank" >GA19-21817S: Neholonomní interakce a dynamická stabilita aeroelastických soustav</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Non-Linear Mechanics

  • ISSN

    0020-7462

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    121

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    103441

  • Kód UT WoS článku

    000527346800013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85081115743