Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multifold stationary solutions of an auto-parametric non-linear 2DOF system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00539616" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00539616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21495/5896-3-130" target="_blank" >https://doi.org/10.21495/5896-3-130</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21495/5896-3-130" target="_blank" >10.21495/5896-3-130</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multifold stationary solutions of an auto-parametric non-linear 2DOF system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A non-linear 2DOF model of a bridge girder with a bluff cross-section under wind loading is used to describe the heave and pitch self-excited motion. Existence conditions of stationary auto-parametric response for both the self-excited case and an assumption of a harmonic load form a non-linear algebraic system of equations. Number of distinct solutions to this algebraic system depends on the frequencies of two principal aero-elastic modes and other system parameters. Thus, the system may possess none, one, or several stationary solutions, whose stability has to be checked using the Routh-Hurwitz conditions. If all quantities entering the system are continuous functions, individual solutions may exhibit (piecewise) continuous dependence on selected system parameters. Thus, multiple identified solutions to the system for a given set of parameters may actually belong to a single solution branch and their values can be determined from the knowledge of the solution branch. Such a situation may significantly simplify assessment of stability of the particular solutions and/or provides an applicable overall description of the system response.

  • Název v anglickém jazyce

    Multifold stationary solutions of an auto-parametric non-linear 2DOF system

  • Popis výsledku anglicky

    A non-linear 2DOF model of a bridge girder with a bluff cross-section under wind loading is used to describe the heave and pitch self-excited motion. Existence conditions of stationary auto-parametric response for both the self-excited case and an assumption of a harmonic load form a non-linear algebraic system of equations. Number of distinct solutions to this algebraic system depends on the frequencies of two principal aero-elastic modes and other system parameters. Thus, the system may possess none, one, or several stationary solutions, whose stability has to be checked using the Routh-Hurwitz conditions. If all quantities entering the system are continuous functions, individual solutions may exhibit (piecewise) continuous dependence on selected system parameters. Thus, multiple identified solutions to the system for a given set of parameters may actually belong to a single solution branch and their values can be determined from the knowledge of the solution branch. Such a situation may significantly simplify assessment of stability of the particular solutions and/or provides an applicable overall description of the system response.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-21817S" target="_blank" >GA19-21817S: Neholonomní interakce a dynamická stabilita aeroelastických soustav</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering mechanics 2020. 26th International conference. Book of full texts

  • ISBN

    978-80-214-5896-3

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    130-133

  • Název nakladatele

    Brno University od Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000667956100025