Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00447164" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00447164 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010" target="_blank" >10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lowest critical state of slender systems representing long suspension bridges can be investigated using two degree of freedom linear models.Initially,the neutral model with aero-elastic forces treated as constants can be used and such approach workswell on the theoretical level.However,because time dependency is neglected,it is naturally limited to the very close neighborhood of the bifurcation point.Thus,an approach using aero- elastic coefficients known as flutter derivatives was introduced in the past.The present paper combines these models together on one common basis and establishes linkage to avoid the time?frequency duality.The stability limits are analysed by means of the generalized Routh?Hurwitz approach and Liénard theorems. Some examples of bridge stability analyses are provided using experimentally ascertained or literature based data.

  • Název v anglickém jazyce

    Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces

  • Popis výsledku anglicky

    The lowest critical state of slender systems representing long suspension bridges can be investigated using two degree of freedom linear models.Initially,the neutral model with aero-elastic forces treated as constants can be used and such approach workswell on the theoretical level.However,because time dependency is neglected,it is naturally limited to the very close neighborhood of the bifurcation point.Thus,an approach using aero- elastic coefficients known as flutter derivatives was introduced in the past.The present paper combines these models together on one common basis and establishes linkage to avoid the time?frequency duality.The stability limits are analysed by means of the generalized Routh?Hurwitz approach and Liénard theorems. Some examples of bridge stability analyses are provided using experimentally ascertained or literature based data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Fluids and Structures

  • ISSN

    0889-9746

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    August

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    91-107

  • Kód UT WoS článku

    000361403500007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84939856893