Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00447164" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00447164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010" target="_blank" >10.1016/j.jfluidstructs.2015.05.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces
Popis výsledku v původním jazyce
The lowest critical state of slender systems representing long suspension bridges can be investigated using two degree of freedom linear models.Initially,the neutral model with aero-elastic forces treated as constants can be used and such approach workswell on the theoretical level.However,because time dependency is neglected,it is naturally limited to the very close neighborhood of the bifurcation point.Thus,an approach using aero- elastic coefficients known as flutter derivatives was introduced in the past.The present paper combines these models together on one common basis and establishes linkage to avoid the time?frequency duality.The stability limits are analysed by means of the generalized Routh?Hurwitz approach and Liénard theorems. Some examples of bridge stability analyses are provided using experimentally ascertained or literature based data.
Název v anglickém jazyce
Stability of two-degrees-of-freedom aero-elastic models with frequency and time variable parametric self-induced forces
Popis výsledku anglicky
The lowest critical state of slender systems representing long suspension bridges can be investigated using two degree of freedom linear models.Initially,the neutral model with aero-elastic forces treated as constants can be used and such approach workswell on the theoretical level.However,because time dependency is neglected,it is naturally limited to the very close neighborhood of the bifurcation point.Thus,an approach using aero- elastic coefficients known as flutter derivatives was introduced in the past.The present paper combines these models together on one common basis and establishes linkage to avoid the time?frequency duality.The stability limits are analysed by means of the generalized Routh?Hurwitz approach and Liénard theorems. Some examples of bridge stability analyses are provided using experimentally ascertained or literature based data.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Fluids and Structures
ISSN
0889-9746
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
August
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
91-107
Kód UT WoS článku
000361403500007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84939856893