Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of vehicles on bridge aeroelastic stability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00449189" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00449189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of vehicles on bridge aeroelastic stability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The long span suspension and cable-stayed bridges are particularly sensitive to wind effects due to low natural frequency and mechanical damping, which makes studies on bridge aeroelastic behavior particularly important when designing those engineering superstructures. The focus of this work is on traffic-induced bridge-deck vibrations due to interaction of airflows, vibrating bridge-deck section and vehicles for the Kao Pin Hsi Bridge in Taiwan. The aeroelastic phenomena studied in this work are flutter and galloping. The aerodynamic flutter is analyzed based on dynamic tests in a form of nondimensional flutter derivatives, while the galloping is studied through the quasisteady approach by applying the Glauert-Den Hartog criterion. The experiments were carried out in the Climatic Wind Tunnel of the Centre of Excellence Telč, Czech Republic. The effects of dynamic stiffness of the system on flutter derivatives were studied as well. The bridge-deck section is used together with a multip

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of vehicles on bridge aeroelastic stability

  • Popis výsledku anglicky

    The long span suspension and cable-stayed bridges are particularly sensitive to wind effects due to low natural frequency and mechanical damping, which makes studies on bridge aeroelastic behavior particularly important when designing those engineering superstructures. The focus of this work is on traffic-induced bridge-deck vibrations due to interaction of airflows, vibrating bridge-deck section and vehicles for the Kao Pin Hsi Bridge in Taiwan. The aeroelastic phenomena studied in this work are flutter and galloping. The aerodynamic flutter is analyzed based on dynamic tests in a form of nondimensional flutter derivatives, while the galloping is studied through the quasisteady approach by applying the Glauert-Den Hartog criterion. The experiments were carried out in the Climatic Wind Tunnel of the Centre of Excellence Telč, Czech Republic. The effects of dynamic stiffness of the system on flutter derivatives were studied as well. The bridge-deck section is used together with a multip

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1219" target="_blank" >LO1219: Udržitelný pokročilý rozvoj CET</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Congress of Croatian Society of Mechanics

  • ISBN

    9789537539214

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    17-17

  • Název nakladatele

    Grafika Helvetica

  • Místo vydání

    Rijeka

  • Místo konání akce

    Opatija

  • Datum konání akce

    29. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku