Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Indirect bridge frequency measurement: an experimental verification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00453091" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00453091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Indirect bridge frequency measurement: an experimental verification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the coupling nature of a vehicle moving on a bridge, Yang et al. proposed an indirect bridge frequency approach, in which the bridge response can be recorded by the passing vehicle. Then the bridge frequencies can be detected from the dynamic response of the moving test vehicle. By this concept, this study designed an experimental setup for a test vehicle moving on a beam to measure the beam frequency. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is feasible formonitoring the dynamic characteristic of a bridge.

  • Název v anglickém jazyce

    Indirect bridge frequency measurement: an experimental verification

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the coupling nature of a vehicle moving on a bridge, Yang et al. proposed an indirect bridge frequency approach, in which the bridge response can be recorded by the passing vehicle. Then the bridge frequencies can be detected from the dynamic response of the moving test vehicle. By this concept, this study designed an experimental setup for a test vehicle moving on a beam to measure the beam frequency. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is feasible formonitoring the dynamic characteristic of a bridge.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC13-34405J" target="_blank" >GC13-34405J: Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů