Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental and theoretical studies of indirect bridge frequency measurement using a passing vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00453609" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00453609 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental and theoretical studies of indirect bridge frequency measurement using a passing vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, an indirect bridge frequency monitoring method will be presented through theoretical formulationnand experimental verification. The idea of indirect method is based on the coupling nature of a vehicle movingnon a bridge proposed by Yanget al. (2004), in which the bridge response can be recorded by the passing vehicle.nThus, one can extract the bridge frequencies from the response of the moving instrumented vehicle. With thisnconcept, this study adopted a simplified vehicle-bridge interaction model to present a semi-analytical solution ofndynamic response for a vehicle traveling on a simply supported beam, from which the vibration data of bridgenresponse was recorded in the instrumented vehicle. Then an experimental setup for measuring the bridgenfrequency was introduced for verification of the indirect method. From the present experimental results, thenindirect bridge inspection method is applicable to monitor the dynamic characteristics of a bridge.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental and theoretical studies of indirect bridge frequency measurement using a passing vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, an indirect bridge frequency monitoring method will be presented through theoretical formulationnand experimental verification. The idea of indirect method is based on the coupling nature of a vehicle movingnon a bridge proposed by Yanget al. (2004), in which the bridge response can be recorded by the passing vehicle.nThus, one can extract the bridge frequencies from the response of the moving instrumented vehicle. With thisnconcept, this study adopted a simplified vehicle-bridge interaction model to present a semi-analytical solution ofndynamic response for a vehicle traveling on a simply supported beam, from which the vibration data of bridgenresponse was recorded in the instrumented vehicle. Then an experimental setup for measuring the bridgenfrequency was introduced for verification of the indirect method. From the present experimental results, thenindirect bridge inspection method is applicable to monitor the dynamic characteristics of a bridge.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC13-34405J" target="_blank" >GC13-34405J: Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů