Self-excited vibrations of a bridge deck with single and double wind barriers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F19%3A00487125" target="_blank" >RIV/68378297:_____/19:00487125 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-12815-9_10" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-12815-9_10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12815-9_10" target="_blank" >10.1007/978-3-030-12815-9_10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-excited vibrations of a bridge deck with single and double wind barriers
Popis výsledku v původním jazyce
Wind-tunnel experiments were carried out to study the influence of wind barriers on the flutter susceptibility of a bridge-deck section. This was performed on the model of a streamlined bridge-deck section equipped with various wind barriers. The wind barriers of various heights and constant porosity of 30% were placed at the (a) windward bridge-deck edge, (b) leeward bridge-deck edge, (c) both windward and leeward bridge-deck edges. The results indicate that the studied bridge deck remains dynamically stable with respect to the heave motion for all configurations of wind barriers. The configurations with wind barriers at both edges are more sensitive to torsional flutter when compared to configurations with single wind barriers placed either at the windward or at the leeward bridge-deck edge.
Název v anglickém jazyce
Self-excited vibrations of a bridge deck with single and double wind barriers
Popis výsledku anglicky
Wind-tunnel experiments were carried out to study the influence of wind barriers on the flutter susceptibility of a bridge-deck section. This was performed on the model of a streamlined bridge-deck section equipped with various wind barriers. The wind barriers of various heights and constant porosity of 30% were placed at the (a) windward bridge-deck edge, (b) leeward bridge-deck edge, (c) both windward and leeward bridge-deck edges. The results indicate that the studied bridge deck remains dynamically stable with respect to the heave motion for all configurations of wind barriers. The configurations with wind barriers at both edges are more sensitive to torsional flutter when compared to configurations with single wind barriers placed either at the windward or at the leeward bridge-deck edge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the XV Conference of the Italian Association for Wind Engineering. IN-VENTO 2018
ISBN
978-3-030-12814-2
ISSN
2366-2557
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
124-132
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Neapol
Datum konání akce
9. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—