Classification of the Load-Bearing Capacity of Substructure in Laboratory Conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F01%3A01068089" target="_blank" >RIV/68407700:21110/01:01068089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classification of the Load-Bearing Capacity of Substructure in Laboratory Conditions
Popis výsledku v původním jazyce
The basic criterion used for identification of the load-bearing capacity of the substructure body subgrade, structural layers of the substructure body and formation is the relaxed modulus of deformation. Since 2000, the Department of Railway Structures has been busy developing the methodology of laboratory testing of the modulus of deformation using a sleeper subsoil model made in 1:1 scale. The article describes the definition of the modulus of deformation used by ČD and DB, as well as a testing box allowing inserting a railway body model. To conclude, it gives examples of some implemented projects.
Název v anglickém jazyce
Classification of the Load-Bearing Capacity of Substructure in Laboratory Conditions
Popis výsledku anglicky
The basic criterion used for identification of the load-bearing capacity of the substructure body subgrade, structural layers of the substructure body and formation is the relaxed modulus of deformation. Since 2000, the Department of Railway Structures has been busy developing the methodology of laboratory testing of the modulus of deformation using a sleeper subsoil model made in 1:1 scale. The article describes the definition of the modulus of deformation used by ČD and DB, as well as a testing box allowing inserting a railway body model. To conclude, it gives examples of some implemented projects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F00%2F0200" target="_blank" >GA103/00/0200: Nehomogenity železniční trati jako aspekt hodnocení její kvality</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CTU Reports: Contributions to Experimental Investigation of Engineering Materials and Structures
ISBN
80-01-02446-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 2. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—