Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F04%3A01102150" target="_blank" >RIV/68407700:21110/04:01102150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Interaction of Bridges and Trucks with Bridge-friendly Suspensions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper provides information about the development of control of truck suspension for being bridge-friendly. The trucks moving around the roads and bridges are causing their wear and damage. The mechatronical solution can help by the usage of controlled variable suspension damper that leads to the decrease of road-tyre forces and road damage. Such truck suspensions are called road-friendly truck suspension. The concept of road-friendliness can be extended into the concept of bridge-friendliness. Thepaper describes the dynamic interaction of bridges and trucks with bridge-friendly suspensions. A half-car model with two independently driven axles is coupled with simply supported bridges (beam, slab model) with the span range from 5 to 50 m. Surface profile of the bridge deck is either stochastic, or in the shape of a bump or a pot in the mid-span.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Interaction of Bridges and Trucks with Bridge-friendly Suspensions

  • Popis výsledku anglicky

    This paper provides information about the development of control of truck suspension for being bridge-friendly. The trucks moving around the roads and bridges are causing their wear and damage. The mechatronical solution can help by the usage of controlled variable suspension damper that leads to the decrease of road-tyre forces and road damage. Such truck suspensions are called road-friendly truck suspension. The concept of road-friendliness can be extended into the concept of bridge-friendliness. Thepaper describes the dynamic interaction of bridges and trucks with bridge-friendly suspensions. A half-car model with two independently driven axles is coupled with simply supported bridges (beam, slab model) with the span range from 5 to 50 m. Surface profile of the bridge deck is either stochastic, or in the shape of a bump or a pot in the mid-span.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-86059-41-3

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno