Experimentální analýza pražcového podloží s výztužnými geosyntetiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F05%3A01109667" target="_blank" >RIV/68407700:21110/05:01109667 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Analysis of Track Bed Structure with Reinforcing Geosynthetics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of experimental tests aimed at the analysis of the behaviour of track bed with inserted reinforcing geosynthetics. Among geosynthetics, selected types of reinforcing geotextiles, reinforcing geogrids and reinforcing geocomposites were monitored. The tests were carried out on a section of a railway track structure in an experimental box with plan dimensions of 2x1 m. In all, 6 track bed models were studied, always with and without the reinforcing geosynthetics. By using theplate load test, the values of the moduli of deformation of all models were established on a structural layer and a rail bed layer under the sleeper. Special sensors mounted inside the track bed model allowed monitoring of the settlement at selected height levels. The established data on the track bed behaviour will be applied for the preparation of the design methodology of track bed with reinforcing geosynthetics.
Název v anglickém jazyce
Experimental Analysis of Track Bed Structure with Reinforcing Geosynthetics
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of experimental tests aimed at the analysis of the behaviour of track bed with inserted reinforcing geosynthetics. Among geosynthetics, selected types of reinforcing geotextiles, reinforcing geogrids and reinforcing geocomposites were monitored. The tests were carried out on a section of a railway track structure in an experimental box with plan dimensions of 2x1 m. In all, 6 track bed models were studied, always with and without the reinforcing geosynthetics. By using theplate load test, the values of the moduli of deformation of all models were established on a structural layer and a rail bed layer under the sleeper. Special sensors mounted inside the track bed model allowed monitoring of the settlement at selected height levels. The established data on the track bed behaviour will be applied for the preparation of the design methodology of track bed with reinforcing geosynthetics.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F03%2F0172" target="_blank" >GA103/03/0172: Experimentální a matematická analýza vícevrstvého systému železniční trati</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
Dresden
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
neuvedeno