Modelování vlivu přetížených vozidel na životnost konstrukce vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3AE_511" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:E_511 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/06:00127395 RIV/68407700:21610/06:00127395
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modelování vlivu přetížených vozidel na životnost konstrukce vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Nedostatek finančních prostředků na celoroční údržbu a rekonstrukce s nárůstem těžké nákladní dopravy neustále zhoršuje již takto nedobrý stav. Jednou z možných cest, jak snížit tento deficit stavu vozovek, je zavést systém vážných stanic WIM s následnými penalizačními stanicemi. Jedním z podkladů pro potvrzení snižování životnosti vozovek vlivem působení přetížených nákladních vozidel resp. přetížených náprav je modelování tohoto přetížení a vyhodnocení jeho vlivu na zkrácení teoretické životnosti konstrukce za pomoci metodikyTP 170. Příspěvek ve stručnosti vyhodnocuje vliv kvantity a kvality přetížení na změnu teoretické doby životnosti na vybraných konstrukcích vo
Název v anglickém jazyce
Modelling of Effect of Over-Weight Vehicles on Pavement Design Life
Popis výsledku anglicky
n the paper, the process of modelling of adverse effect of over-weight vehicles on shortening of pavement design life is described. The analysis has been performed on large set of pavement structures representative of the road and highway infrastructureof the Czech Republic. The analysis results proved the marked detrimental effect of over-weight vehicles on pavement structures. The increase in axle loads is shown to be more detrimental than increse in the vehicle volume. The results presented in the paper are in support of concept of using WIM and coherent penalization system in the Czech Republic as the only means how to enforce transporters to reduce axle loads and to use toll roads. The invoked seemingly large investments will be repaid by savingsin maintanance and pavement rehabilitation funds needed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54L%2F057%2F120" target="_blank" >1F54L/057/120: Podklady pro koncepci vážení nákladních vozidel v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourth International Scientific Conference "Challenges in Transport and Communication"
ISBN
80-7194-880-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
809-814
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
14. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—