Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování vlivu přetížených vozidel na životnost konstrukce vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3AE_511" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:E_511 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/06:00127395 RIV/68407700:21610/06:00127395

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování vlivu přetížených vozidel na životnost konstrukce vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nedostatek finančni&#769;ch prostředků na celoročni&#769; u&#769;držbu a rekonstrukce s na&#769;růstem těžke&#769; na&#769;kladni&#769; dopravy neusta&#769;le zhoršuje již takto nedobry&#769; stav. Jednou z možny&#769;ch cest, jak sni&#769;žit tento deficit stavu vozovek, je zave&#769;st syste&#769;m va&#769;žny&#769;ch stanic WIM s na&#769;sledny&#769;mi penalizačni&#769;mi stanicemi. Jedni&#769;m z podkladů pro potvrzeni&#769; snižova&#769;ni&#769; životnosti vozovek vlivem působeni&#769; přeti&#769;ženy&#769;ch na&#769;kladni&#769;ch vozidel resp. přeti&#769;ženy&#769;ch na&#769;prav je modelova&#769;ni&#769; tohoto přeti&#769;ženi&#769; a vyhodnoceni&#769; jeho vlivu na zkra&#769;ceni&#769; teoreticke&#769; životnosti konstrukce za pomoci metodikyTP 170. Pr&#780;i&#769;spe&#780;vek ve struc&#780;nosti vyhodnocuje vliv kvantity a kvality pr&#780;eti&#769;z&#780;eni&#769; na zme&#780;nu teoreticke&#769; doby z&#780;ivotnosti na vybrany&#769;ch konstrukci&#769;ch vo

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Effect of Over-Weight Vehicles on Pavement Design Life

  • Popis výsledku anglicky

    n the paper, the process of modelling of adverse effect of over-weight vehicles on shortening of pavement design life is described. The analysis has been performed on large set of pavement structures representative of the road and highway infrastructureof the Czech Republic. The analysis results proved the marked detrimental effect of over-weight vehicles on pavement structures. The increase in axle loads is shown to be more detrimental than increse in the vehicle volume. The results presented in the paper are in support of concept of using WIM and coherent penalization system in the Czech Republic as the only means how to enforce transporters to reduce axle loads and to use toll roads. The invoked seemingly large investments will be repaid by savingsin maintanance and pavement rehabilitation funds needed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F54L%2F057%2F120" target="_blank" >1F54L/057/120: Podklady pro koncepci vážení nákladních vozidel v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourth International Scientific Conference "Challenges in Transport and Communication"

  • ISBN

    80-7194-880-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    809-814

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    14. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku