Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multi-Scale and Multi-Physics Study of Charles Bridge in Prague as a Basis for Rehabilitation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A00143507" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:00143507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multi-Scale and Multi-Physics Study of Charles Bridge in Prague as a Basis for Rehabilitation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Charles Bridge in Prague is one of the most famous monuments of the European architectural heritage. As typical of complex historical structures, a realistic quantitative computational assessment of the bridge response should address multi-physics, multi-scale, time-dependent and three-dimensional aspects of the problem. In this paper, an example of such a study is briefly reported. To keep the model complexity manageable, the analysis is executed in a fully-uncoupled format, where the outputs of individual simplified sub-problems (concerning mainly transport phenomena) serve as inputs for the dominant part: detailed non-linear three-dimensional simulations of selected bridge segments.

  • Název v anglickém jazyce

    Multi-Scale and Multi-Physics Study of Charles Bridge in Prague as a Basis for Rehabilitation

  • Popis výsledku anglicky

    Charles Bridge in Prague is one of the most famous monuments of the European architectural heritage. As typical of complex historical structures, a realistic quantitative computational assessment of the bridge response should address multi-physics, multi-scale, time-dependent and three-dimensional aspects of the problem. In this paper, an example of such a study is briefly reported. To keep the model complexity manageable, the analysis is executed in a fully-uncoupled format, where the outputs of individual simplified sub-problems (concerning mainly transport phenomena) serve as inputs for the dominant part: detailed non-linear three-dimensional simulations of selected bridge segments.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1531" target="_blank" >GA103/08/1531: Víceúrovňové modelování transportních procesů ve zdivu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Contributions to numerical and experimental investigation of building materials and structures

  • ISBN

    978-80-01-04060-7

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    155

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly