Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01145115" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:01145115 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise
Popis výsledku v původním jazyce
The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmesand methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy ofresults proportionally depends upon the quality of input data.
Název v anglickém jazyce
Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise
Popis výsledku anglicky
The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmesand methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy ofresults proportionally depends upon the quality of input data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the BuHu 8th International Postgraduate Research Conference 2008 - Part II
ISBN
978-80-01-04093-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
CTU Publishing House
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
26. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—