Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01145115" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:01145115 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmesand methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy ofresults proportionally depends upon the quality of input data.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise

  • Popis výsledku anglicky

    The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmesand methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy ofresults proportionally depends upon the quality of input data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the BuHu 8th International Postgraduate Research Conference 2008 - Part II

  • ISBN

    978-80-01-04093-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    CTU Publishing House

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku