Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00158497" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00158497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point
Popis výsledku v původním jazyce
To minimize the costs connected with the transport of goods from manufacturer to end users combined transport has presently been increasingly used, which combines the advantages of all modes of transport. Railway lines and water ways are used for cheap longdistance transport, while roads serve for shorter distances. One of the conditions of successful operation of combined transport, therefore, is the construction of a sufficient number of logistics centres, which necessarily need transship points withadequate capacities - container terminals - for their activity. Therefore, we can witness an unprecedented boom in the construction of these transship points even in the Czech Republic, where transshipment of goods containers from ships, but most frequently railways, is executed by handling (transshipping) mechanisms - portal cranes or wheel container transshipment vehicles
Název v anglickém jazyce
Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point
Popis výsledku anglicky
To minimize the costs connected with the transport of goods from manufacturer to end users combined transport has presently been increasingly used, which combines the advantages of all modes of transport. Railway lines and water ways are used for cheap longdistance transport, while roads serve for shorter distances. One of the conditions of successful operation of combined transport, therefore, is the construction of a sufficient number of logistics centres, which necessarily need transship points withadequate capacities - container terminals - for their activity. Therefore, we can witness an unprecedented boom in the construction of these transship points even in the Czech Republic, where transshipment of goods containers from ships, but most frequently railways, is executed by handling (transshipping) mechanisms - portal cranes or wheel container transshipment vehicles
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop 09
ISBN
978-80-01-04286-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—