Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00158497" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00158497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To minimize the costs connected with the transport of goods from manufacturer to end users combined transport has presently been increasingly used, which combines the advantages of all modes of transport. Railway lines and water ways are used for cheap longdistance transport, while roads serve for shorter distances. One of the conditions of successful operation of combined transport, therefore, is the construction of a sufficient number of logistics centres, which necessarily need transship points withadequate capacities - container terminals - for their activity. Therefore, we can witness an unprecedented boom in the construction of these transship points even in the Czech Republic, where transshipment of goods containers from ships, but most frequently railways, is executed by handling (transshipping) mechanisms - portal cranes or wheel container transshipment vehicles

  • Název v anglickém jazyce

    Design Specificities of a Pavement for Lovosice Container Transship Point

  • Popis výsledku anglicky

    To minimize the costs connected with the transport of goods from manufacturer to end users combined transport has presently been increasingly used, which combines the advantages of all modes of transport. Railway lines and water ways are used for cheap longdistance transport, while roads serve for shorter distances. One of the conditions of successful operation of combined transport, therefore, is the construction of a sufficient number of logistics centres, which necessarily need transship points withadequate capacities - container terminals - for their activity. Therefore, we can witness an unprecedented boom in the construction of these transship points even in the Czech Republic, where transshipment of goods containers from ships, but most frequently railways, is executed by handling (transshipping) mechanisms - portal cranes or wheel container transshipment vehicles

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Workshop 09

  • ISBN

    978-80-01-04286-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku