RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00163381" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00163381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM
Popis výsledku v původním jazyce
The behaviour of a geomechanical model and its final results are strongly affected by the input parameters. As the inherent variability of rock mass is difficult to model, engineers are frequently forced to face the question "Which input values should beused for analyses?" The correct answer to such a question requires a probabilistic approach, considering the uncertainty of site investigations and variation in the ground. This paper describes the statistical analysis of input parameters for FEM calculations of traffic tunnels in the city of Prague. At the beginning of the paper, the inaccuracy in the geotechnical modelling is discussed. In the following part the Fuzzy techniques are summarized, including information about an application of the Fuzzyarithmetic on the shotcrete parameters. The next part of the paper is focused on the stochastic simulation - Monte Carlo Simulation is briefly described, Latin Hypercubes method is described more in details.
Název v anglickém jazyce
RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM
Popis výsledku anglicky
The behaviour of a geomechanical model and its final results are strongly affected by the input parameters. As the inherent variability of rock mass is difficult to model, engineers are frequently forced to face the question "Which input values should beused for analyses?" The correct answer to such a question requires a probabilistic approach, considering the uncertainty of site investigations and variation in the ground. This paper describes the statistical analysis of input parameters for FEM calculations of traffic tunnels in the city of Prague. At the beginning of the paper, the inaccuracy in the geotechnical modelling is discussed. In the following part the Fuzzy techniques are summarized, including information about an application of the Fuzzyarithmetic on the shotcrete parameters. The next part of the paper is focused on the stochastic simulation - Monte Carlo Simulation is briefly described, Latin Hypercubes method is described more in details.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IX Szkola Geomechanki 2009
ISBN
83-911515-9-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Politechnika Slaska
Místo vydání
Ustroň
Místo konání akce
Gliwice
Datum konání akce
20. 12. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—