Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00163381" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00163381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The behaviour of a geomechanical model and its final results are strongly affected by the input parameters. As the inherent variability of rock mass is difficult to model, engineers are frequently forced to face the question "Which input values should beused for analyses?" The correct answer to such a question requires a probabilistic approach, considering the uncertainty of site investigations and variation in the ground. This paper describes the statistical analysis of input parameters for FEM calculations of traffic tunnels in the city of Prague. At the beginning of the paper, the inaccuracy in the geotechnical modelling is discussed. In the following part the Fuzzy techniques are summarized, including information about an application of the Fuzzyarithmetic on the shotcrete parameters. The next part of the paper is focused on the stochastic simulation - Monte Carlo Simulation is briefly described, Latin Hypercubes method is described more in details.

  • Název v anglickém jazyce

    RELIABILITY ANALYSIS OF UNDERGROUND STRUCTURES USING FEM

  • Popis výsledku anglicky

    The behaviour of a geomechanical model and its final results are strongly affected by the input parameters. As the inherent variability of rock mass is difficult to model, engineers are frequently forced to face the question "Which input values should beused for analyses?" The correct answer to such a question requires a probabilistic approach, considering the uncertainty of site investigations and variation in the ground. This paper describes the statistical analysis of input parameters for FEM calculations of traffic tunnels in the city of Prague. At the beginning of the paper, the inaccuracy in the geotechnical modelling is discussed. In the following part the Fuzzy techniques are summarized, including information about an application of the Fuzzyarithmetic on the shotcrete parameters. The next part of the paper is focused on the stochastic simulation - Monte Carlo Simulation is briefly described, Latin Hypercubes method is described more in details.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IX Szkola Geomechanki 2009

  • ISBN

    83-911515-9-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Politechnika Slaska

  • Místo vydání

    Ustroň

  • Místo konání akce

    Gliwice

  • Datum konání akce

    20. 12. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku