Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj podzemního stavitelství v české republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00163915" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00163915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj podzemního stavitelství v české republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V konvenční ražbě Nová rakouská tunelovací metoda nahradila málo hospodárnou prstencovou (erektorovou) metodu a stala se výhradním a úspěšným postupem při výstavbě nových tunelů všech typů. Slibně se rozvíjející plnoprofilová strojní ražba však v obdobívelkého rozmachu NRTM v 90. letech minulého století ztratila u nás kontinuitu se světovým vývojem a prakticky z realizační sféry velkých tunelů zmizela. Připravované významné a rozsáhlé dopravní stavby - metro a železniční tunely - nepochybně povedou k oživení této technologie a k nasazení moderních plnoprofilových tunelovacích strojů.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Underground Construction Industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    As far as conventional excavation is concerned, the New Austrian Tunnelling Method has replaced the rather uneconomical Ring Method (using erectors), to become the sole and successful technique in constructing new tunnels of all types. On the other hand,the promisingly developing full-face mechanical excavation lost the continuity with the development in the world during the great NATM expansion period in the Czech Republic in the 1990s, virtually disappearing from the sphere of construction of large tunnels. The significant extensive transport-related construction projects being planned - metro and rail tunnels - will undoubtedly lead to a revival of this technique and the application of modern full-face tunnelling machines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Uhlí Rudy Geologický průzkum

  • ISSN

    1210-7697

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus