Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recyklovaná štěrkodrť stabilizovaná asfaltovou emulzí pro použití v pražcovém podloží

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00166941" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00166941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Recyklovaná štěrkodrť stabilizovaná asfaltovou emulzí pro použití v pražcovém podloží

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při rekonstrukcích železničních tratí obvykle dochází k odtěžení kolejového lože, čímž vzniká značné množství tzv. výzisku. Tento materiál lze po vyčištění využít v konstrukci železničních tratí dvěma způsoby. Prvním způsobem je opětovné použití výziskujako kameniva pro zřízení kolejového lože. Druhým způsobem využití výzisku je výroba recyklované štěrkodrti nejčastěji frakce 0/32. Recyklovaná štěrkodrť se dále používá pro zřizování konstrukčních vrstev pražcového podloží. Nevýhodou použití recyklovanéštěrkodrti je její nižší užitná vlastnost v porovnání se štěrkodrtí, která byla vyrobena drcením "nového" přírodního kameniva. Jednou z možností jak zvýšit užitné vlastnosti recyklované štěrkodrtě v podmínkách železničních staveb je použití stabilizacevhodnými pojivy.

  • Název v anglickém jazyce

    Recycled sub-ballast stabilized with bitumen emulsion for application in railway trackbed

  • Popis výsledku anglicky

    The ballast bed is one of the main parts of conventional railway track. Natural coarse crushed rock of grain size 32/63 mm is usually used for ballasted bed. The original ballast bed and a part of the subgrade are commonly removed during reconstruction and modernization of railway lines. The railway infrastructure operator strives to maximize the quantity of the recovered material, which is reused with or without modification. Only a less part of unusable recovered material is disposed in a landfill.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recyklace odpadů XIII

  • ISBN

    978-80-248-2073-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    27. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku