Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An investigation of the effect of under-ballast reinforcing geogrids in laboratory and operating conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00168239" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00168239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An investigation of the effect of under-ballast reinforcing geogrids in laboratory and operating conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of research focused on the use of reinforcing geosynthe-tics inserted directly under the ballast. This technology appears to be a beneficial, cost-effective solution in cases of need for enhancing the bearing capacity ofexisting railway tracks with poorer track bed quality. Model constructions in a 1:1 scale with reinforcing geogrids of three types inserted under the ballast were investigated in laboratory conditions under short-term static loading and long-term cyclicloading. The contribution of geosynthetics is evaluated by comparing the values of settlement and bearing capacity of individual layers with those of a non-reinforced construction. The article also describes the up-to-date experience in the verificationof the geocomposite-reinforced ballast bed in operating conditions. It is performed on a trial section of a single-rail track 200 m in length characterized by persisting long-term problems with the track geometry.

  • Název v anglickém jazyce

    An investigation of the effect of under-ballast reinforcing geogrids in laboratory and operating conditions

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of research focused on the use of reinforcing geosynthe-tics inserted directly under the ballast. This technology appears to be a beneficial, cost-effective solution in cases of need for enhancing the bearing capacity ofexisting railway tracks with poorer track bed quality. Model constructions in a 1:1 scale with reinforcing geogrids of three types inserted under the ballast were investigated in laboratory conditions under short-term static loading and long-term cyclicloading. The contribution of geosynthetics is evaluated by comparing the values of settlement and bearing capacity of individual layers with those of a non-reinforced construction. The article also describes the up-to-date experience in the verificationof the geocomposite-reinforced ballast bed in operating conditions. It is performed on a trial section of a single-rail track 200 m in length characterized by persisting long-term problems with the track geometry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit

  • ISSN

    0954-4097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    224

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000280565100005

  • EID výsledku v databázi Scopus