Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the Lightweight Falling Deflectometer for Monitoring Trial Railway Sections with Under-Ballast Geocomposites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219672" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/cp.2014.1018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1049/cp.2014.1018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1049/cp.2014.1018" target="_blank" >10.1049/cp.2014.1018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using the Lightweight Falling Deflectometer for Monitoring Trial Railway Sections with Under-Ballast Geocomposites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with measurements carried out in three trial sections of railway lines in the Czech Republic, where different types of geocomposites were inserted under ballast during the period of 2008 to 2012. In these sections, the long-term monitoring of the durability of geometric characteristics of the track, as well as the degradation of embedded geosynthetic products and the homogeneity of the load-bearing capacity on the top surface of the ballast and at the sleeper-ballast interface level isin progress using the lightweight falling deflectometer. In each trial section, both measurements on the ballast bed with embedded under-ballast geocomposites and without them were performed. The monitored trail sections, used methodology of the measurement and evaluation of obtained data are described in the article. The benefits of the applied monitoring method are appreciated and conclusions from the operational monitoring of trial sections completed to-date made.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the Lightweight Falling Deflectometer for Monitoring Trial Railway Sections with Under-Ballast Geocomposites

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with measurements carried out in three trial sections of railway lines in the Czech Republic, where different types of geocomposites were inserted under ballast during the period of 2008 to 2012. In these sections, the long-term monitoring of the durability of geometric characteristics of the track, as well as the degradation of embedded geosynthetic products and the homogeneity of the load-bearing capacity on the top surface of the ballast and at the sleeper-ballast interface level isin progress using the lightweight falling deflectometer. In each trial section, both measurements on the ballast bed with embedded under-ballast geocomposites and without them were performed. The monitored trail sections, used methodology of the measurement and evaluation of obtained data are described in the article. The benefits of the applied monitoring method are appreciated and conclusions from the operational monitoring of trial sections completed to-date made.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The conference proceedings for the Railway Condition Monitoring 2014

  • ISBN

    978-1-84919-899-8

  • ISSN

    0537-9989

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    The Institution of Engineering and Technology (IET)

  • Místo vydání

    Stevenage, Herts

  • Místo konání akce

    Birmingham

  • Datum konání akce

    17. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku