Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Long-term monitoring of railway test sections with geocomposites positioned under the ballast bed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219693" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-term monitoring of railway test sections with geocomposites positioned under the ballast bed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problems connected with the fouling of ballast with fine-grained particles pushed through from the underbed and the rail geometric position may be solved by positioning reinforcing or stabilisation geocomposites under the ballast and by the ballast renewal. Two test sections with muddy spots situated on railway tracks with high traffic volumes in the Czech Republic were selected for the practical verification of the this procedure. A monitoring campaign of over three years was performed in both sections involving regular checks of the rail geometric parameters by the passage of the track recording car and the measurement of the load-bearing capacity by means of plate and impact load tests. Geosynthetics were sampled from trial holes during the operational verification and exposed to subsequent laboratory evaluation to verify the degradation of the physical characteristics of geosynthetics. The results show that the application of stabilisation geocomposites in test sections has ful

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term monitoring of railway test sections with geocomposites positioned under the ballast bed

  • Popis výsledku anglicky

    The problems connected with the fouling of ballast with fine-grained particles pushed through from the underbed and the rail geometric position may be solved by positioning reinforcing or stabilisation geocomposites under the ballast and by the ballast renewal. Two test sections with muddy spots situated on railway tracks with high traffic volumes in the Czech Republic were selected for the practical verification of the this procedure. A monitoring campaign of over three years was performed in both sections involving regular checks of the rail geometric parameters by the passage of the track recording car and the measurement of the load-bearing capacity by means of plate and impact load tests. Geosynthetics were sampled from trial holes during the operational verification and exposed to subsequent laboratory evaluation to verify the degradation of the physical characteristics of geosynthetics. The results show that the application of stabilisation geocomposites in test sections has ful

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference on Geosynthetics

  • ISBN

    978-3-9813953-9-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Deutsche Gesellschaft für Geotechnik e.V.

  • Místo vydání

    Essen

  • Místo konání akce

    Berlín

  • Datum konání akce

    21. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku