Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Test Section with a Geocomposite Placed to Stabilise the Ballast Bed

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00217472" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00217472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ctresources.info/ccp/paper.html?id=7776" target="_blank" >http://www.ctresources.info/ccp/paper.html?id=7776</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4203/ccp.104.126" target="_blank" >10.4203/ccp.104.126</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Test Section with a Geocomposite Placed to Stabilise the Ballast Bed

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A trial track section of 350 m in length, situated on an operated single-track railway line with high traffic volumes, was established in the Czech Republic in 2008 to verify in practice the effectiveness of the application of a geocomposite below the rail bed as a novel method for fast and economical enhancement of the railway track quality. The geocomposite was placed at points with frequent defects of the track geometric parameters. The long-term monitoring programme of the geocomposite effectivenessincluded periodic checks of rail geometric parameters performed by a track recording car, the measurement of the load-bearing capacity of the rail bed and the track bed by means of static and impact load tests, and checks of the degradation of the geocomposite user qualities by laboratory testing of geocomposite specimens sampled from test pits. All this was complemented by rail deflection measurements during the passage of trains. This paper presents the up-to-now findings resulting fr

  • Název v anglickém jazyce

    A Test Section with a Geocomposite Placed to Stabilise the Ballast Bed

  • Popis výsledku anglicky

    A trial track section of 350 m in length, situated on an operated single-track railway line with high traffic volumes, was established in the Czech Republic in 2008 to verify in practice the effectiveness of the application of a geocomposite below the rail bed as a novel method for fast and economical enhancement of the railway track quality. The geocomposite was placed at points with frequent defects of the track geometric parameters. The long-term monitoring programme of the geocomposite effectivenessincluded periodic checks of rail geometric parameters performed by a track recording car, the measurement of the load-bearing capacity of the rail bed and the track bed by means of static and impact load tests, and checks of the degradation of the geocomposite user qualities by laboratory testing of geocomposite specimens sampled from test pits. All this was complemented by rail deflection measurements during the passage of trains. This paper presents the up-to-now findings resulting fr

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Second International Conference on Railway Technology: Research, Development and Maintenance

  • ISBN

    978-1-905088-59-1

  • ISSN

    1759-3433

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Civil-Comp Press

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Místo konání akce

    Ajaccio

  • Datum konání akce

    8. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku