Fuzzy Logic Model for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00170033" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00170033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy Logic Model for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on change of rigidity of concrete bridges under cycling loading. The properties of a similar bridge structure were tested in this paper. The aim of the experiment is fatigue development. In this paper, an approach to description of fatigue of concrete is presented which is based on fuzzy logic. The proposed model establishes the relations between the resulting stiffness reduction and the number of cycles and the stress level. The service life of the bridge has been divided into tested periods, when each of these testing periods was 5 years. The simplified model changed due to continuously updated data to simulate the change of rigidity of the bridge and the change in internal forces compared to the initial design. The bridge has been tested for periods from 0 to 60 years of the service life.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Logic Model for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading
Popis výsledku anglicky
This article focuses on change of rigidity of concrete bridges under cycling loading. The properties of a similar bridge structure were tested in this paper. The aim of the experiment is fatigue development. In this paper, an approach to description of fatigue of concrete is presented which is based on fuzzy logic. The proposed model establishes the relations between the resulting stiffness reduction and the number of cycles and the stress level. The service life of the bridge has been divided into tested periods, when each of these testing periods was 5 years. The simplified model changed due to continuously updated data to simulate the change of rigidity of the bridge and the change in internal forces compared to the initial design. The bridge has been tested for periods from 0 to 60 years of the service life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP105%2F10%2F2098" target="_blank" >GAP105/10/2098: Alternativní popis účinků únavy na betonové konstrukce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings East West Fuzzy Colloquium 2010 / 17th Zittau Fuzzy Colloquim
ISBN
978-3-9812655-4-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Hochschule Zittau/Görlitz
Místo vydání
Zittau
Místo konání akce
Zittau
Datum konání akce
15. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—