Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of STM for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00170048" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00170048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of STM for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on change of rigidity of concrete bridges under cycling loading. The example from Sweden have been studied and used as an example of the proposed method. The properties of a similar bridge structure were tested in this paper. The aimof the experiment is fatigue development. The structure was divided in three parts, which were studied for changes of rigidity. The second state was strut-and-tie modelling. When the important data from STM were gathered, they were used for determination of the change of rigidity of the given part. The third and last part was to determine the new dynamic moments and the deformation of the structure. Each of these testing periods was 5 years. The simplified model changed due to new data to simulate thechange of rigidity of the bridge and the change in internal forces compared to the initial design. The bridge has been tested for periods from 0 to 60 years of the service life.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of STM for Assessment of Rigidity of Örnsköldsvik Bridge under Fatigue Loading

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on change of rigidity of concrete bridges under cycling loading. The example from Sweden have been studied and used as an example of the proposed method. The properties of a similar bridge structure were tested in this paper. The aimof the experiment is fatigue development. The structure was divided in three parts, which were studied for changes of rigidity. The second state was strut-and-tie modelling. When the important data from STM were gathered, they were used for determination of the change of rigidity of the given part. The third and last part was to determine the new dynamic moments and the deformation of the structure. Each of these testing periods was 5 years. The simplified model changed due to new data to simulate thechange of rigidity of the bridge and the change in internal forces compared to the initial design. The bridge has been tested for periods from 0 to 60 years of the service life.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP105%2F10%2F2098" target="_blank" >GAP105/10/2098: Alternativní popis účinků únavy na betonové konstrukce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Workshop / Design of concrete structures using EN 1992-1-1

  • ISBN

    978-80-01-04581-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    16. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku