Fyzické oddělení cyklopruhu v hlavním dopravním prostoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00172148" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00172148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fyzické oddělení cyklopruhu v hlavním dopravním prostoru
Popis výsledku v původním jazyce
Budování nových cyklotras je podmíněno stále se zvyšující poptávkou po tomto druhu dopravy. S rozvojem cyklistické dopravy se budují i nové trasy pro cyklisty. Jedním z nejvíce využívaných způsobů vedení cyklistů v městkém prostředí je tzv. cyklistický pruh (dále jen cyklopruh). Cyklopruh je vyhrazený prostor pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru. Tento prostor však není fyzicky oddělen a zpravidla bývá využíván i řidiči motorových vozidel, kteří tím ohrožují zdraví cyklistů a významně se spolupodílejí na opotřebení vodorovného dopravního značení cyklopruhu. Tímto jednáním znehodnocují investice do úprav komunikací pro cyklistickou dopravu. Správce komunikace často musí místo budování nových cyklopruhů či jiných úprav pro cyklisty, opravovat již vybudované cyklopruhy
Název v anglickém jazyce
Physical Cycle LaneSseparation in Main Traffic Area
Popis výsledku anglicky
Building of a new cycleways is conditined bygrowing demand of such type of transport. With a cyclist transport development are also being built new ways for cyclist. One of the most used type of a cyclist area allocation in built-up areas is a cycle lane. Cycle lane is an area allocated for cyclist in the main traffic area. Cycle lane is not physically separated and usually is used by motor vehicles as well. Hence cyclists health is put in risk and also cycle lane road marking is significantly weard upby it. Investments to highway maintenance for cyclist transport are devalued by such action. Highway caretaker very often has to repair existing cycle lanes instead of buidling new cycle lanes or other cycle lane modifications
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2010
ISBN
978-80-01-04582-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—