Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fyzické oddělení cyklopruhu v hlavním dopravním prostoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00172148" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00172148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fyzické oddělení cyklopruhu v hlavním dopravním prostoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Budování nových cyklotras je podmíněno stále se zvyšující poptávkou po tomto druhu dopravy. S rozvojem cyklistické dopravy se budují i nové trasy pro cyklisty. Jedním z nejvíce využívaných způsobů vedení cyklistů v městkém prostředí je tzv. cyklistický pruh (dále jen cyklopruh). Cyklopruh je vyhrazený prostor pro cyklisty v hlavním dopravním prostoru. Tento prostor však není fyzicky oddělen a zpravidla bývá využíván i řidiči motorových vozidel, kteří tím ohrožují zdraví cyklistů a významně se spolupodílejí na opotřebení vodorovného dopravního značení cyklopruhu. Tímto jednáním znehodnocují investice do úprav komunikací pro cyklistickou dopravu. Správce komunikace často musí místo budování nových cyklopruhů či jiných úprav pro cyklisty, opravovat již vybudované cyklopruhy

  • Název v anglickém jazyce

    Physical Cycle LaneSseparation in Main Traffic Area

  • Popis výsledku anglicky

    Building of a new cycleways is conditined bygrowing demand of such type of transport. With a cyclist transport development are also being built new ways for cyclist. One of the most used type of a cyclist area allocation in built-up areas is a cycle lane. Cycle lane is an area allocated for cyclist in the main traffic area. Cycle lane is not physically separated and usually is used by motor vehicles as well. Hence cyclists health is put in risk and also cycle lane road marking is significantly weard upby it. Investments to highway maintenance for cyclist transport are devalued by such action. Highway caretaker very often has to repair existing cycle lanes instead of buidling new cycle lanes or other cycle lane modifications

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2010

  • ISBN

    978-80-01-04582-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    17. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku