Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace stanovení strukturního čísla SN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00174785" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00174785 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Optimalizace stanovení strukturního čísla SN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ke srovnávání nákladů vozovek pozemních komunikací po dobu jejich životního cyklu lze využít počítačových modelů, které jsou velmi citlivé na kvalitní zadání vstupních parametrů. Jedním z nich je tzv. strukturní číslo SN (Structural Number), jehož stanovení nachází vysoké uplatnění především v hodnocení a posuzování projektů metodikou HDM-4. V ČR byly shledány v současné metodice stanovení tohoto koeficientu podstatné nesrovnalosti, a proto bylo přistoupeno k optimalizaci vyjádření strukturního čísla, ato jak pro novostavbu pozemní komunikace, tak i pro stávající vozovky a jejich rekonstrukce. Kalibrace stanovení SN vozovky v ČR probíhala pomocí originálního softwaru VYNAPA (výpočet návrhových parametrů), kde byly modelovány konstrukce vozovky nejčastěji užívané na tomto území a jejímž výsledkem bylo nalezení použitelné metodiky stanovení SN v podmínkách ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of Structural Number SN Determination

  • Popis výsledku anglicky

    For comparison of pavement costs over their lifecycle computer models may be used which are very sensitive to the high-quality entry of the entry parameters. One of them is so-called Structural Number (SN) the determination of which fi nds broad using particularly in the evaluation and appraisal of projects by the HDM-4 methodology. In the Czech Republic there were in the determination of this coeffi cient in the current methodology fundamental discrepancies found and therefore it came to an optimisation of the Structural Number expression, and that for a new construction of roads as well as for the existing pavements and their reconstructions. The calibration of the SN determination of a pavement in the CR was run with help of the original VYNAPA software, where there were pavement structures most commonly used at this territory modelled and the result of which was fi nding usable methodology of SN determination in the conditions of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XV. seminár I. Poliačka - Hospodárenie s cestami a PPP projekty

  • ISBN

    978-80-970356-4-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    18. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku