Optimalizace stanovení strukturního čísla SN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00174785" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00174785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Optimalizace stanovení strukturního čísla SN
Popis výsledku v původním jazyce
Ke srovnávání nákladů vozovek pozemních komunikací po dobu jejich životního cyklu lze využít počítačových modelů, které jsou velmi citlivé na kvalitní zadání vstupních parametrů. Jedním z nich je tzv. strukturní číslo SN (Structural Number), jehož stanovení nachází vysoké uplatnění především v hodnocení a posuzování projektů metodikou HDM-4. V ČR byly shledány v současné metodice stanovení tohoto koeficientu podstatné nesrovnalosti, a proto bylo přistoupeno k optimalizaci vyjádření strukturního čísla, ato jak pro novostavbu pozemní komunikace, tak i pro stávající vozovky a jejich rekonstrukce. Kalibrace stanovení SN vozovky v ČR probíhala pomocí originálního softwaru VYNAPA (výpočet návrhových parametrů), kde byly modelovány konstrukce vozovky nejčastěji užívané na tomto území a jejímž výsledkem bylo nalezení použitelné metodiky stanovení SN v podmínkách ČR.
Název v anglickém jazyce
Optimization of Structural Number SN Determination
Popis výsledku anglicky
For comparison of pavement costs over their lifecycle computer models may be used which are very sensitive to the high-quality entry of the entry parameters. One of them is so-called Structural Number (SN) the determination of which fi nds broad using particularly in the evaluation and appraisal of projects by the HDM-4 methodology. In the Czech Republic there were in the determination of this coeffi cient in the current methodology fundamental discrepancies found and therefore it came to an optimisation of the Structural Number expression, and that for a new construction of roads as well as for the existing pavements and their reconstructions. The calibration of the SN determination of a pavement in the CR was run with help of the original VYNAPA software, where there were pavement structures most commonly used at this territory modelled and the result of which was fi nding usable methodology of SN determination in the conditions of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XV. seminár I. Poliačka - Hospodárenie s cestami a PPP projekty
ISBN
978-80-970356-4-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
18. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—