VYNAPA - Czech Software Upgrade for Calculation of Pavement Design Parameters Used by HDM-4
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00194070" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00194070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VYNAPA - Czech Software Upgrade for Calculation of Pavement Design Parameters Used by HDM-4
Popis výsledku v původním jazyce
The HDM-4 model is capable of monitoring the condition of the pavement depending on multiple parameters and of designing and completing repair accordingly. This occurs based on the setting of degrading curves for damage and deformation in the pavement structure. Repair and maintenance work is strictly linked to the courses; of course this means a need for funding. If the degrading curves are not set correctly the need for repair may arise regardless of whether the pavement actually is in a condition requiring such repair. One of the main factors affecting pavement degrading and, therefore, the behaviour of the HDM-4 model, is the so-called structural number (SN). There are many methods used globally to determine the SN value, based on the quantity andquality of the data available which might include: elasticity modules for the materials, pavement structure layer thicknesses, output from the back calculation programs, output from the FWD device or design characteristics of the road. In
Název v anglickém jazyce
VYNAPA - Czech Software Upgrade for Calculation of Pavement Design Parameters Used by HDM-4
Popis výsledku anglicky
The HDM-4 model is capable of monitoring the condition of the pavement depending on multiple parameters and of designing and completing repair accordingly. This occurs based on the setting of degrading curves for damage and deformation in the pavement structure. Repair and maintenance work is strictly linked to the courses; of course this means a need for funding. If the degrading curves are not set correctly the need for repair may arise regardless of whether the pavement actually is in a condition requiring such repair. One of the main factors affecting pavement degrading and, therefore, the behaviour of the HDM-4 model, is the so-called structural number (SN). There are many methods used globally to determine the SN value, based on the quantity andquality of the data available which might include: elasticity modules for the materials, pavement structure layer thicknesses, output from the back calculation programs, output from the FWD device or design characteristics of the road. In
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th Euoasphlat & Eurobitume Congress - 2012
ISBN
978-90-802884-0-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
EAPA-European Asphlat Pavement Association
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
13. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—