Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bed roughness at high bed shear in open channels and pressurized pipes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00178532" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00178532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bed roughness at high bed shear in open channels and pressurized pipes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The roughness is discussed of gravel bed streams at high bed shear caused by a flood flow carrying a substantial amount of sediments. An analogy is described with flows eroding a stationary deposit in enclosed pressurized pipes. Field measurements were carried out in two gravel-bed streams after a disastrous flood in June 2009. The measurements indicated that at the peak discharges the values of the gravel-bed roughness were considerably higher than predicted for gravel-bed streams in the literature. Itis suggested that the increase in bed roughness is due to additional friction exerted by transported sediments. A mechanism of friction due to grains transported as bed load is demonstrated on the results of flows in the upper-plane-bed regime through enclosed pipes.

  • Název v anglickém jazyce

    Bed roughness at high bed shear in open channels and pressurized pipes

  • Popis výsledku anglicky

    The roughness is discussed of gravel bed streams at high bed shear caused by a flood flow carrying a substantial amount of sediments. An analogy is described with flows eroding a stationary deposit in enclosed pressurized pipes. Field measurements were carried out in two gravel-bed streams after a disastrous flood in June 2009. The measurements indicated that at the peak discharges the values of the gravel-bed roughness were considerably higher than predicted for gravel-bed streams in the literature. Itis suggested that the increase in bed roughness is due to additional friction exerted by transported sediments. A mechanism of friction due to grains transported as bed load is demonstrated on the results of flows in the upper-plane-bed regime through enclosed pipes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Fluvial Hydraulics

  • ISBN

    978-3-939230-00-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technische Universität

  • Místo vydání

    Braunschweig

  • Místo konání akce

    Braunschweig

  • Datum konání akce

    8. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku