Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Relation between Bed Friction and Sediment Transport in the Upper Plane Bed Regime

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00216140" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00216140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Relation between Bed Friction and Sediment Transport in the Upper Plane Bed Regime

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the upper plane bed (UPB) regime, bed friction and sediment transport are interrelated. High bed shear agitates sediment transport and transported sediment can significantly increase bed friction. The log-law for bed friction employs a roughness parameter a size of which is related to the characteristic size of a bed grain. This approach is fine for weak transport of sediment but fails when the transport becomes intense. For intense transport, the bed roughness parameter should be related to the Shields parameter and this may cause troubles in flow computations. A simple method is suggested for predicting the bed friction coefficient using the same parameters for both weak- and intense transport of sediment in the UPB-regime. New experimental material collected in an enclosed rectangular pipe supports considerations used in developing the proposed method.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Relation between Bed Friction and Sediment Transport in the Upper Plane Bed Regime

  • Popis výsledku anglicky

    In the upper plane bed (UPB) regime, bed friction and sediment transport are interrelated. High bed shear agitates sediment transport and transported sediment can significantly increase bed friction. The log-law for bed friction employs a roughness parameter a size of which is related to the characteristic size of a bed grain. This approach is fine for weak transport of sediment but fails when the transport becomes intense. For intense transport, the bed roughness parameter should be related to the Shields parameter and this may cause troubles in flow computations. A simple method is suggested for predicting the bed friction coefficient using the same parameters for both weak- and intense transport of sediment in the UPB-regime. New experimental material collected in an enclosed rectangular pipe supports considerations used in developing the proposed method.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP105%2F12%2F1082" target="_blank" >GAP105/12/1082: Modelování intenzivního chodu splavenin za povodňových průtoků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 35th IAHR World Congress

  • ISBN

    978-7-302-33544-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tsinghua University Press/Springer

  • Místo vydání

    Beijing

  • Místo konání akce

    Chengdu

  • Datum konání akce

    8. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000343761505027