"Přírodní" revitalizace železničního brownfield Berlin-Tempelhof
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00185338" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00185338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Přírodní" revitalizace železničního brownfield Berlin-Tempelhof
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem "železniční brownfields" je stále ještě v mnoha směrech vnímám trochu jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. V Berlíně je stále ještě možné nalézt množství nevyužívaných částí nádraží, vleček, starých spojovacích kolejí, hradel,... Větší plochy nádraží či rozlehlejší budovy se však již většinou podařilo revitalizovat, někdy úspěšně, jindy méně. V tomto příspěvku bychom se rádi věnovali jedné zajímavé revitalizaci, kterou jsme příznačně nazvali "přírodní". Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti. Celou plochu nádraží o rozloze asi 18 hektarů si totiž opět vzala zpět příroda.
Název v anglickém jazyce
"Natural" revitalization of Berlin-Tempelhof Railway Brownfield
Popis výsledku anglicky
Term "railway brownfield" is still in many ways perceived as an oxymoron. There isn't any complex mapping study on these areas so far. Only developers are interested in these spaces and only for some specific ones. In Berlin there are still many unused segments of stations, railway sidings, old connective rails, etc. Larger areas of stations or big and interesting buildings managed to revitalize, sometimes successfully sometimes lesser. In this paper we would like to introduce the interesting revitalization that we characteristically named "natural". It is the revitalization of former classification yard Berlin-Tempelhof. Total area of 18 hectares was taken back by nature.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů