Železniční brownfields: Dva příklady revitalizací v Berlíně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00193398" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00193398 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21110/12:00193399
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železniční brownfields: Dva příklady revitalizací v Berlíně
Popis výsledku v původním jazyce
Pojem železniční brownfield je stále ještě mnohými vnímán spíše jako protimluv. Zmapování těchto ploch se zatím nikdo nijak komplexně nevěnoval a možnostem jejich revitalizací se cíleně věnují snad pouze developerské společnosti, a to ještě jen určitým plochám. Problematiku železničních brownfields nenalezneme však pouze v Česku. Se stejnými problémy, majícími souvislost především s poklesem objemů nákladů (i osob) přepravených po železnici, se potýkají i jiné státy. Stejný problém řešilo i Německo. V Berlíně je stále ještě možné nalézt množství nevyužívaných částí nádraží, vleček, starých spojovacích kolejí, hradel,... Větší plochy nádraží či rozlehlejší budovy se však již většinou podařilo revitalizovat, někdy úspěšně, jindy méně. V tomto příspěvku bych se rád věnoval dvěma zajímavým revitalizacím právě z hlavního města Německa. Jedná se o revitalizaci bývalého seřaďovacího nádraží Berlin-Tempelhof ve stejnojmenné čtvrti a bývalého poštovního nádraží Berlin-Ostbahnhof (Post).
Název v anglickém jazyce
Railway Brownfields: Two Examples of Revitalization in Berlin
Popis výsledku anglicky
Term "railway brownfield" is still in many ways perceived as an oxymoron. There isn't any complex mapping study on these areas so far. Only developers are interested in these spaces and only for some specific ones. Problems of railway brownfields aren'tonly in the Czech Republic. Other European countries must also contend with these areas and buildings. These problems are especially connected with decrease of freights (even passengers) transported by rail. Germany had to solve similar problems. In Berlin there are still many unused segments of stations, railway sidings, old connective rails, etc. Larger areas of stations or big and interesting buildings managed to revitalize, sometimes successfully sometimes lesser.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2012 - Sborník anotací
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
522
Název nakladatele
VUT v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—