Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188305" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An arch is one of the oldest structural shapes that mankind has invented. The Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which exist to the present. Arch bridges were constructed throughout medieval times; some of them represent masterpieces of the world´s cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favored by contractors and investors. Buried arch bridges are built with spans ranging from 2 m up to 40 m. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. With the use of an analytical derivation, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and the limitations of this approach discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries

  • Popis výsledku anglicky

    An arch is one of the oldest structural shapes that mankind has invented. The Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which exist to the present. Arch bridges were constructed throughout medieval times; some of them represent masterpieces of the world´s cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favored by contractors and investors. Buried arch bridges are built with spans ranging from 2 m up to 40 m. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. With the use of an analytical derivation, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and the limitations of this approach discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2011

  • ISBN

    978-80-87012-33-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    139-142

  • Název nakladatele

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svartka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku