Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00188305" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00188305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries
Popis výsledku v původním jazyce
An arch is one of the oldest structural shapes that mankind has invented. The Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which exist to the present. Arch bridges were constructed throughout medieval times; some of them represent masterpieces of the world´s cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favored by contractors and investors. Buried arch bridges are built with spans ranging from 2 m up to 40 m. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. With the use of an analytical derivation, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and the limitations of this approach discussed.
Název v anglickém jazyce
Analytical approach to centre-line optimization of buried arch bridges and its boundaries
Popis výsledku anglicky
An arch is one of the oldest structural shapes that mankind has invented. The Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which exist to the present. Arch bridges were constructed throughout medieval times; some of them represent masterpieces of the world´s cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favored by contractors and investors. Buried arch bridges are built with spans ranging from 2 m up to 40 m. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. With the use of an analytical derivation, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and the limitations of this approach discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2011
ISBN
978-80-87012-33-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
139-142
Název nakladatele
Ústav termomechaniky AV ČR
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Svartka
Datum konání akce
9. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—