Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure-soil interaction of buried arch bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00198906" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00198906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure-soil interaction of buried arch bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Arch is one of the oldest structural shapes, the mankind has invented. Already the Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which survived to present. Arch bridges were constructed throughout the medieval times; some of them represent masterpieces of the world's cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favoredby contractors and investors. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. On the basis of an analytical derivation which is developed first, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and boundaries of this approach discussed. Then a specific example is studied, where the beneficiary effect of the proposed method is showed. Finally, the effect of construction phases is studied.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure-soil interaction of buried arch bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Arch is one of the oldest structural shapes, the mankind has invented. Already the Roman Empire constructed a large number of stone arch bridges on roads or aqueducts, many of which survived to present. Arch bridges were constructed throughout the medieval times; some of them represent masterpieces of the world's cultural heritage. Buried arch bridges are built on both roads and railways, both as underbridges or overbridges. Due to low construction costs, great durability and endurance, they are favoredby contractors and investors. This paper discusses the structure-soil interaction of buried arch bridges. On the basis of an analytical derivation which is developed first, a method of centre-line optimization of buried arch bridges is proposed and boundaries of this approach discussed. Then a specific example is studied, where the beneficiary effect of the proposed method is showed. Finally, the effect of construction phases is studied.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F531" target="_blank" >FR-TI3/531: Zvýšení trvanlivosti betonových konstrukcí vystavených extrémním zatížením</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bridge Maintenance, Safety, Management, Resilience and Sustainability

  • ISBN

    978-0-415-62124-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2349-2355

  • Název nakladatele

    Taylor and Francis

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Stresa, Laggo Magiore

  • Datum konání akce

    8. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku